آمار مقالات کنفرانس
تعداد کل مقالات: 92تعداد صفحات کتابچه مقالات: 1345
تعداد نمایش مقالات: 7826
سومین همایش ملی آموزش علوم تجربی
سومین همایش ملی آموزش علوم تجربی در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ توسط دانشگاه فرهنگیان، در شهر تهران برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات سومین همایش ملی آموزش علوم تجربی مراجعه فرمایید.
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - Symposia
مقالات پذیرش شده در سومین همایش ملی آموزش علوم تجربی
ارتباط بین سواد تربیتی دبیران رشته علوم تجربی و صلاحیت حرفه ای آنها
روش های نوین سنجش و ارزیابی در آموزش علوم تجربی
تحلیل محتوای کتاب علوم چهارم دبستان بر اساس مولفه های توسعه پایدار
تاثیر زیباسازی محیط مدرسه بر خلاقیت و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
کاربرد روش تعامل با موقعیت های واقعی یادگیری در آموزش مباحث علوم تجربی (زیست شناسی)
زمینه سازی با عاملیت دانش اموز: ایجاد انگیزه و تقویت برقراری ارتباط دردرس علوم
بررسی اثر بخشی آموزش با بکارگیری نقشه های مفهومی بر علاقه به درسو تفکر نقادانه دانش آموزان درس علوم تجربی پایه ششم ابتدایی
تاثیر رویکرد STEAM بر تقویت خلاقیت دانش آموزان
تدریس درس شیمی به کمک آزمایشگاه مجازی
بررسی میزان تحقق رویکرد زمینه محور در محتوای کتاب زیست شناسی پایه یازدهم
معرفی روش های نوین در آموزش علوم تجربی و آزمایشگاهی
بکارگیری دانش بومی در اموزش علوم : راهی به سوی توسعه پایدار
نقش هوش مصنوعی در بهبود روش های آموزش علوم تجربی و توسعه فناوری های مرتبط
بررسی سطوح درک معلمان دوره ابتدایی از مدل سازی علمی
تبیین ضرورت تدریس درس علوم تجربی با جهت گیری الهی
اهمیت آموزش مبتنی بر چالش در درس علوم تجربی
تاثیر یادگیری مبتنی بر مغز در درس علوم تجربی بر عملکرد تفکر انتقادیدر دانش آموزان متوسطه اول
افزایش سطح آگاهی ، نگرش و رفتارهای زیست محیطی دانش آموزانمتوسطه اول متناسب با اهداف کتاب علوم تجربی و طرح بوم
بررسی و مقایسه کیفیت یادگیری با استفاده از آزمایشگاه واقعی و مجازی در مبحث تعیینظرفیت گرمایی ویژه برای دانش آموزان سال دهم
تحلیل محتوای ارتباطی متن نوشتاری براساس اهداف کتاب علوم پایه پنجمابتدایی
نظرسنجی در مورد نگرش و آگاهی معلمان علوم ، نسبت به راهبردهایآموزشی نوآورانه تدریس علوم
بررسی میزان توجه به هویت ایرانی و ملی در کتاب های علوم تجربی متوسطه دوره اول
اثربخشی کلاس درس معکوس بر پرورش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی واضطراب امتحان دانش آموزان درس علوم تجربی پایه ششم ابتدایی
بررسی دانش پایه دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی پردیس شهید باهنراصفهان در مورد برخی از مفاهیم اصلی علوم تجربی
بررسی مقایسه ای اثر بخشی روش تدریس مشارکتی و روش تدریس سنتیبر بازده های یادگیری درس علوم تجربی ششم ابتدایی
آموزش کار آفرینی در آموزش علوم تجربی
بررسی چالش های روبروی دانش آموزان استثنایی (کم توان ذهنی) در استفاده از آزمایشگاهبرای یادگیری علوم تجربی دوره متوسطه اول
بررسی روش های تدریس موثر در درس علوم تجربی کودکان با نیازهای ویژه ی ذهنی
بررسی اهمیت فعالیت های آزمایشگاهیبه عنوان راهبرد موثر در تدریس علوم تجربی
آموزش علوم تجربی در کلاس های چند پایه: چالش ها و راهکارها
بررسی اثر بخشی آموزش های مبتنی بر ابزارهای مجازی و شبیه سازهایکامپیوتری بر یادگیری درس شیمی در دانش آموزان
تحلیل محتوای کتاب علوم پایه پنجم دوره ابتدایی براساس توجه به عناصرزیست محیطی
تحلیل محتوای مباحث زیست شناسی دوره دوم ابتدایی براساس ساحتهای ششگانه تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
آموزش الکترونیکی علوم تجربی: تنظیم بار شناختی محتوای آموزشی جهتتسهیل فرایند یادگیری
مقایسه و تحلیل سبک نگارش علوم اول، دوم و سوم دبستان با رویکرد درس پژوهی
مطالعه مروری بر نقش موثر فعالیت های آزمایشگاهی مجازی در آموزش و یادگیری علوم تجربی
کاوش در راهکارهای موثر برای یادگیری بهتر در آموزش علوم تجربی
مطالعه تطبیقی بخش علوم زمین کتابهای درسی مقطع ابتدایی کشورایران، سنگاپور، فنلاند و آمریکا با استفاده از تحلیل مولفه های اصلی
استخراج مولفه های طراحی آموزشی مبتنی بر استم
روش های تدریس فعال در یادگیری درس علوم تجربی پایهششم ابتدایی
بررسی آگاهی دانشجومعلمان آموزش علوم تجربی از درس کارورزی چهار
مطالعه ی تفسیری فرآیند درس پژوهی، اقدام پژوهی ،روایت پژوهی بر توسعه ی حرفه ایمعلمان در درس علوم تجربی
بررسی کج فهمی های دانش آموزان در درس علوم تجربی در حیطه دما و گرما
تحلیل محتوای مباحث فیزیکی کتب علوم تجربی دوره دوم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی
ارائه راهکار، طراحی و مطالعه سامانه های آموزشی ترکیبی رایانه ای تعامل گرادروس علوم تجربی مقطع متوسطه اول
بررسی اثربخشی بازی های جدی شناختی در آموزش علوم تجربی؛ با نگاهیبه مفاهیم زمین شناسی کتاب علوم تجربی پایه هشتم
کاربست روش کاوشگری به شیوه ی محاکم قضایی در فصل سفر آب درونزمین در کتاب درسی علوم تجربی پایه هفتم
نقش برنامه درسی پنهان در آموزش علوم تجربی
بررسی ارتباط عمودی کتاب های علوم پایه اول تا ششم ابتدایی
استفاده از بردهای آردوینو به عنوان ابزاری موثر جهت آموزش علوم تجربی درراستای STEM
راهکارهای و چالش ها موثر یادگیری در آموزش علوم تجربی در مدارس ایران
اثربخشی آموزش چند رسانه ای بر برانگیزش پیشرفت درس علوم تجربی دانش آموزان بااختلالات شنوایی
تکنیک های ارزشیابی در آموزش علوم دوره متوسطه ی اول: برر سی چالشها و راهکارها
مقایسه اثربخشی رویکرد یادگیری معکوس و رویکرد یادگیری مشارکتی برخودپنداره تحصیلی و تفکر انتقادی دانش آموزان پنجم ابتدایی در درسعلو م
چگونه توانستیم با اجرای سنجش های متنوع، علاقمندی دانش آموزان پایههفتم را نسبت به یادگیری درس علوم تجربی( درآموزش حضوری) بهبودبخشیم؟
اثربخشی بازی های آموزشی کامپیوتری بر انگیزه ی پیشرفت و یادگیریدرس علوم دانش آموزان پایه ی دوم ابتدایی زیویه
راهبردها و روش های نوآورانه و موثر در آموزش علوم تجربی و فعالیت های آزمایشگاهی
بررسی علل کاهش انگیزش دانشجویان معلم در شهر تهران و شناسایی عوامل تاثیرگذار
تحلیل محتوای بخش زیست شناسی کتاب علوم پایه پنجم ابتدایی چاپ ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ براساس روشویلیام رومی و سطح خوانایی مک لافین
تحلیل محتوای فصل های زیست شناسی کتاب علوم تجربی هشتم بر اساسروش ویلیام رومی
یادگیری علوم تجربی از طریق فعالیت آزمایشگاهی،چالش ها و رفع آنها (یک پژوهش مروری سیستماتیک)
بررسی کاربرد فناوری آموزشی در آموزش علوم تجربی دوره ابتدایی
چالش ها و راهکارهای موثر یادگیری در آموزش علوم تجربی
چالش ها و راهکارهای موثر یادگیری در اموزش علوم تجربی
بکارگیری نظریه یادگیری اکتشافی جروم برونر از طریق اقدام پژوهی درتدریس علوم بر بهبود پیشرفت تحصیلی و رضایت دانش آموزان نهم دردبیرستان هویزه
بهبود و تقویت یادگیری درس دوم علوم پنجم ( ماده تغییر می کند ) با رویکرد درس پژوهی
جایگاه فعالیت های آزمایشگاهی بر آموزش علوم تجربی
آموزش مفاهیم تجربی با استفاده از ابزارهای آموزشی ریاضی و فیزیک
نقش اقدام پژوهی دربهبودآموزش علوم تجربی
ضرورت توانمند سازی معلمان علوم تجربی در جهت استفاده از روش تدریس کاوشگری به جای روشهای تدریس سنتی
تحلیل محتوای کتب علوم تجربی پایه ی پنجم و ششم ابتدایی براساس مهارت حل مساله، ضریبدرگیری ویلیام رومی و روش خوانایی مک لافلین
آموزش علوم (فیزیک) با رویکرد انتقادمحور و و انقیادمحور: جست وجوی راهی میانه
نسبت علوم تجربی بامتافیزیک و متافیزیک علم
تحلیل نقش عوامل پنهان درسی در توسعه مهارت های پژوهشی و تفکر در کلاس های علوم تجربی در مقطع ابتدایی شهرستان مرند
تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی ۱۳۹۹ از حیث توجه به موضوع توحید و خداشناسی دانش آموزان
بررسی تطبیقی آموزش علوم تجربی دوره ی ابتدایی در ایران و ژاپن
اهمیت کیو آرکد و بررسی آن در کتاب فیزیک دهم ایران و ترکیه
پزشکی فرد محور و کاربرد هوش مصنوعی در تشخیص و درمان بیماری ها
تدریس مباحث مربوط به مقاومت الکتریکی با رویکرد مبتنی بر ماهیت علم
اثربخشی روش تدریس معکوس بر خلاقیت و درگیری تحصیلی دانش آموزاندوره اول متوسطه در درس علوم تجربی
آموزش علوم تجربی به دانش آموزان دارای اختلال های عصبی تحولی؛اهداف و روش ها
رویکرد بالا به پایین در آموزش علوم برای دانشجو معلمان
روش تدریس حل مسئله: یک رویکرد جذاب و فعال برای آموزش جدول تناوبی
طراحی آزمایش توسط فراگیران برای ارتقای آموزش علوم تجربی در مدارس ابتدایی
کاربرد رویکرد اجتماعی- فرهنگی در مهارت های یادگیریعلوم
موقعیت یادگیری موقعیتی در آموزش علوم
ارزیابی وضعیت آموزش مجازی دانشجو معلمان کارشناسی پیوسته آموزش علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان تهران
مطالعه ای بر مربی گری نو معلمان و دانشجو معلمان و ارائه شاخص های یک مربی با کیفیت
ضرورت وجود درس علوم تجربی در برنامه درسی دورهعمومی در آموزش و پرورش
تحلیل محتوای تصاویر کتاب علوم تجربی پایه ششم براساس روش ویلیام رومی
بررسی مروری دلایل کج فهمی در یادگیری فیزیک
مروری بر مقالات در حوزه آموزش نجوم