آمار مقالات کنفرانس
تعداد کل مقالات: 139تعداد صفحات کتابچه مقالات: 2036
تعداد نمایش مقالات: 5331
چهارمین همایش ملی دانش آموزش محتوا در آموزش علوم تجربی
چهارمین همایش ملی دانش آموزش محتوا در آموزش علوم تجربی در تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۳ توسط دانشگاه فرهنگیان، در شهر اصفهان برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات چهارمین همایش ملی دانش آموزش محتوا در آموزش علوم تجربی مراجعه فرمایید.
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - Symposia
مقالات پذیرش شده در چهارمین همایش ملی دانش آموزش محتوا در آموزش علوم تجربی
پیامد نگرشی مهم در آموزش فیزیک و علوم تجربی
تحلیل محتوای بخش فیزیک علوم تجربی پایه نهم متوسطه اول به روش ویلیام رومی
تحلیل محتوای فصل سوم کتاب علوم تجربی هفتم: توازن بین سادگی و جامعیت مفاهیم شیمی
آزمایشهای مجازی تعاملی در تدریس علوم تجربی پایه ششم ابتدایی
تحلیل محتوای مباحث فیزیکی کتاب علوم تجربی نهم براساس الگوی مریل
مروری بر اهمیت و جایگاه فعالیت های عملی در آموزش و یادگیری مباحث علوم تجربی دوره های ابتدایی و متوسطه اول
تحلیل کمیت و ترتیب تدریس عملی و تئوری در ارتقاء کیفیت آموزش علوم تجربی
درک دانش آموزان از انواع پیوندهای شیمیایی و نیروهای بین مولکولی و کج فهمی های مربوط به آن ها
آموزش علوم تجربی به سبک نوین
شناسایی چالشهای یادگیری در آموزش علوم تجربی و ارائه راهکارهای نوین برای بهبود فرایند آموزش
نقش فناوریهای نوین و هوش مصنوعی در یادگیری و آموزش علوم تجربی
تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم به منظور شناسایی میزان انطباق با اهداف ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین
تحلیل محتوای بخش زیست شناسی در کتاب علوم تجربی پایه نهم دوره متوسطه اول
مفهوم ذره و کج فهمی های رایج آن در دانش آموزان علوم تجربی متوسطه اول
مقدمه ای بر روش های آموزش نجوم در علوم تجربی ویژه دانش آموزان
تدریس علوم تجربی و پرورش مهارت های پژوهشی در دانش آموزان
بررسی نقش هوش مصنوعی در آموزش علوم تجربی
ضرورت آزمایشگاه مجازی در آموزش علوم تجربی؛ بررسی مزایا، معایب و جایگاه آن در نظام آموزشی
رویکردهای نوین در توانمندسازی معلمان علوم تجربی: نقش فناوری و راهکارهایی برای بهبود کیفیت در تدریس علوم
تحلیل و ارزیابی مولفه های آموزش محیط زیست در کتاب های علوم تجربی پایه پنجم و ششم ابتدایی با بهره گیری از روش آنتروپی شانون
تحلیل محتوای کمی فصول زیست شناسی کتاب درسی علوم تجربی پایه هشتم به روش های فلش، مک لافلین و گانینگ فوگ
اثربخشی آموزش قوانین نیوتن بر اساس استیم برای بهبود یادگیری و یادداری دانش آموزان
تحلیل محتوای مباحث زیست شناسی کتاب علوم پایه هفتم متوسطه اول براساس تکنیک ویلیام رومی
تحلیل محتوای بخش زیست شناسی کتاب علوم تجربی پایه نهم بر اساس روش ویلیام رومی
چگونه توانستم تدریس علوم تجربی را با استفاده از نقشه های مفهومی قابل فهم تر سازم
تحلیل جامع ۹۱ روش تدریس فعال در آموزش علوم تجربی: بررسی مزایا، معایب، چالش ها و کاربردها
استفاده از پلتفرمهای دیجیتال در آموزش علوم
آموزش چرخه آب با استفاده از رویکرد ۷E
ارائه یک مدل مفهومی برای استفاده از چت باتها و مدل های زبانی در آموزش علوم
تحلیل تصاویر فصل های زیستشناسی کتابهای علوم متوسطه اول به روش ویلیام رومی
مروری بر انواع روشهای تدریس خلاقانه و اثربخش در علوم تجربی
چالشها و راهکارهای موثر یادگیری در آموزش علوم تجربی
ارزیابی تاثیر پویانماییهای آموزشی بر درک مفاهیم و بهبود یادگیری علوم تجربی در دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی
سطوح متفاوت فناوری دیجیتال در تدریس با تاکید بر آموزش مباحث زیست شناسی در محتوای درسی علوم تجربی
تحلیل محتوای توصیفی تصاویر کتاب درسی علوم تجربی پایه سوم ابتدایی با پرداختن به مولفه های هوش طبیعی
بررسی اهمیت ارزشیابی در آموزش علوم تجربی
روش تدریس شش گام در آموزش علوم تجربی(ابداع شده توسط نویسنده مقاله)
تقویت تفکر انتقادی در دانش آموزان از طریق آموزش علوم تجربی: چالشها، راهکارها و تاثیرات
الگوهای جهانی آموزش محتوا و آموزش محتوای الکترونیکی در علوم تجربی
تحلیل برنامه درسی علوم تجربی پایه ششم ابتدایی بر اساس سبکهای یادگیری وارک با رویکرد آنتروپی شانون
نقش آزمایشهای ساده در فعال نمودن دانش آموزان و برطرف کردن تصورات نادرست آنها در علوم تجربی
نگاهی دقیقتر به روش علمی
تحلیل محتوای کتابهای علوم تجربی دوره اول متوسطه با رویکرد سواد اطلاعاتی
تواناییهای هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری علوم تجربی
بررسی تاثیر تدریس به شیوه قصه گویی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه هفتم در درس علوم تجربی
تحلیل و مقایسه عملکرد چت باتهای هوشمند چت جی پی تی و گوگل جمنای بر یادگیری مفاهیم پیچیده درس علوم تجربی پایه نهم
مدلهای اثربخش توانمندسازی معلمان علوم تجربی در نظام های آموزشی
الزامات پژوهش در حوزهی آموزش علوم تجربی
تلفیق هوش مصنوعی در آموزش علوم تجربی دوره ابتدایی با تاکید بر نقش معلم
نقش دبیران علوم تجربی در آگاهی بخشی زیست محیطی دانش آموزان (مطالعه موردی شهرستان ایذه)
تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی اول تا سوم دبستان به لحاظ مفاهیم اساسی
جعبه یادگیری علوم: ابزاری برای آموزش و یادگیری علوم تجربی در دوره ابتدایی
تسهیل یادگیری درس آسمان در شب در کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی با رویکرد درس پژوهی
تحلیل محتوای کتاب درسی علوم تجربی پایه هفتم (بخش دنیای درون من) بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد
تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی بر اساس الگوی آموزشی مریل
تحلیل محتوای کتب علوم تجربی پایه های اول تا ششم دوره ابتدایی بر اساس میزان توجه به ابعاد سلامتی
تاملی در محتوای برنامه درسی رشته آموزش علوم تجربی
واکاوی شیوه های قصه نویسی در آموزش مفاهیم علوم تجربی دوره ابتدایی
ارزیابی درک مفاهیم ابزارهای نوری در دانش آموزان کلاس دوازدهم با استفاده از آزمون سطوح چهارگانه
نقش آزمایش در آموزش علوم تجربی: نگرش دانش آموزان دوره دوم متوسطه
مقایسه میزان تاب آوری بین دانشجویان دختر و پسر در رشته های آموزش زیست شناسی و آموزش علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان
آینده آموزش علوم تجربی برای دانش آموزان با آسیب بینایی: کاربرد فناوریهای نوین
سنتز سبز نانوذرات نقره با استفاده از عصاره برگ درخت انجیر جهت تفهیم علم نانو در زمینه توسعه پایدار
تحلیل محتوای زیستی کتاب های علوم تجربی دوره اول ابتدایی بر اساس الگوی ویلیام رومی
تحلیل محتوای بخش زیست شناسی کتاب علوم تجربی پایه هفتم (اول متوسطه) به روش ویلیام رومی
متنی کتاب علومدوره اول متوسطه بر اساس روش سلوج و مک تیگو
کاوش در مفاهیم شیمی علوم تجربی با طراحی آزمایش های ساده: از نیروهای بین مولکولی تا کشش سطحی
معرفی ابزارهای دیجیتال و پلتفرمهای آنالین در آموزش علوم تجربی: تحلیل مزایا و معایب
نقش شیوه های نوین ارزشیابی مستمر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس علوم تجربی متوسطه اول
بررسی میزان توجه به مولفه های تربیت اقتصادی در کتاب های علوم دوره اول ابتدایی با روش آنتروپی شانون
بررسی روش های نوین تدریس در آموزش علوم تجربی دوره ابتدایی
اثربخشی تدریس مبتنی بر فناوریهای نوین آموزشی در درس علوم تجربی
بررسی میزان رعایت اصول ساختاری و نگارشی در تدوین کتابهای علوم تجربی دوره اول متوسطه با تمرکز بر فصول زیستشناسی
بررسی تاثیر آموزش درس علوم تجربی در کاهش مصرف برق خانگی (مطالعه موردی دانش آموزان پایه نهم دبیرستان هاجر شهرستان بیرجند)
مطالعه مروری بر تاثیر استفاده از هوش مصنوعی در پیشبرد آموزش درس علوم تجربی
آموزش علوم زمین: از چالشهای آموزشی تا راهکارهای نوین
تسهیل آموزش مبان ی فصول اول و دوم علوم تجرب ی پایه نهم متوسطه با محوریت هوش مصنوعی
تحلیل محتوای بخش فیزیک کتاب علوم تجربی پایه هفتم دوره اول متوسطه از منظر فعال و غیرفعال بودن برمبنای الگوی ویلیام رومی
بررسی چالشها و راهکارهای موجود در آموزش علوم تجربی
بررسی تاثیر بارش مغزی، شیوه نوین تدریس در آموزش علوم تجربی
آموزش حفاظت از محیط زیست درکتب علوم تجربی با یک مثال کاربردی: بازیافت فیلتر سیگار یک منبع خالقانه برای تولید انرژی تجدیدپذیر
بررسی اهمیت و جایگاه درس علوم تجربی در دوره ابتدایی با استفاده از روش سطحبندی کتاب های درسی دوره ابتدایی ازلحاظ کمی و کیفی
بررسی چالش های آموزش علوم تجربی در دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه دانشجو معلمان دوره ابتدایی
نقش علوم تجربی با محوریت شیمی در حفظ محیط زیست
تاریخ، فلسفه و ماهیت علم در آموزش علوم تجربی
هوش مصنوعی ابزاری کارا در آموزش علوم تجربی
مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش علوم تجربی در ایران و چند کشور منتخب
بررسی اثربخشی آموزش بازی محور بر تعمیق یادگیری مبحث گشتاور در تدریس علوم تجربی پایه نهم
ارزیابی کیفیت آموزش علوم اجتماعی در کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی
کشف بنیادهای علم زمین شناسی در کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی
بررسی میزان پوشش مفاهیم فیزیکی در برنامه درسی علوم تجربی سوم ابتدایی
تحلیلی برکاربردها ی نوی ن علوم تجرب ی در زندگی امروز
تحلیلی بر رویکردهای طراحی آموزشی در آموزش علوم تجربی
نقش فناوری های نوین و هوش مصنوعی در آموزش علوم تجربی
راهبردهای یاددهی - یادگیری اثربخش در موقعیت های آزمایشگاهی در آموزش علوم تجربی
مروری بر بازیسازی در آموزش علوم تجربی
تحلیل محتوای واحدهای یادگیری زنگ علوم در برنامه درسی علوم دوره ابتدایی از منظر موقعیتمندی ، ماهیت علم و سیر ارتقاءیابنده برزش های علمی (انسجام برنامه و سازگاری با اهداف قصد شده)
رویکردهای توانمندسازی معلمان علوم تجربی
آموزش علوم تجربی (چیستی، چرایی، چگونگی)
تحلیل محتوای مباحث فیزیک کتابهای علوم تجربی (از پایه اول تا ششم) دوره ابتدایی
تحلیل بر تاثیر یادگیری ترکیبی: بهینه سازی تدریس و ارزشیابی در آموزش علوم تجربی
طراحی آموزشی درس سنگها از کتاب علوم تجربی چهارم دبستان با رویکرد STEAM
تحول آموزش علوم تجربی با استفاده از هوش مصنوعی و فناوریهای نوین: فرصت ها، چالشها و راهبردها
مطالعه ای بر تاثیر تدریس علوم تجربی با رویکرد اکتشافی بر مولفه های خلاقیت و انگیزه در دانش آموزان
نقش فناوریهای نوین در تدریس علوم تجربی : بررسی تاثیر هوشمصنوعی (AI)، واقعیت مجازی (VR ) و واقعیت افزوده (AR ) در یادگیری علوم
بررسی تاثیر آموزش مباحث فشار در حالتهای مختلف ماده با رویکرد حل مسئله بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم
تاثیر آموزش زمینهمحور فصل ده علوم هفتم بر یادگیری دانش آموزان پایه هفتم مدرسه شهید رکنی ناحیه چهار مشهد مقدس
مطالعه اثربخشی یادگیری بخش ماشینهای علوم نهم از طریق کاوشگری بر نحوه یادگیری دانش آموزان
نقش فناوری های نوین و هوش مصنوعی در بهبود کیفیت آموزش علوم تجربی و تاثیر آن بر افزایش بازدهی آموزش
تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی به روش ویلیام رومی
تحلیل محتوای کتاب علوم سوم و پنجم ابتدایی بر اساس روش ویلیام رومی
تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم و ششم ابتدایی بر اساس شاخص خوانایی هارتلی
استفاده از بازیهای دیجیتال در آموزش درس علوم تجربی
بررسی کجفهمی های دانشجومعلمان رشته آموزش علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان در مورد مفاهیم دما و گرما
تحلیل محتوای بخش شیمی کتاب علوم تجربی پایه هشتم متوسطه اول ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ بر اساس تکنیک ویلیام رومی
نقش فناوری های نوین و هوش مصنوعی در آموزش علوم تجربی
راهبردها و روشهای نوآورانه تدریس در آموزش و فعالیتهای علوم تجربی
بررسی نقش هوش مصنوعی در آموزش علوم تجربی با رویکرد فناوری محور
آموزش مفهومی اسیدها و بازها با استفاده از نرم افزار شبیه ساز تعاملی Crocodile Chemistry ۶۰۵
طراحی و توسعه الگوی آموزشی ۵E برای تدریس مفاهیم فصل چهاردهم علوم تجربی پایه هفتم
راهبرد ها و روش های نو آورانه تدریس فعالیت های آزمایشگاهی علوم تجربی: مقایسه کارایی نرم افزار های IrYdium Chemistry Lab و Corocodile Chemistry جهت بررسی فرآیند انحالل پذیری
تحلیل محتوای کتاب شیمی پایه یازدهم سال ۱۴۰۱ بر اساس مولفهها ی رویکرد زمینه محور با استفاده از آنتروپی شانون
تحلیل محتوای کتاب علوم ششم بر اساس شاخص ارتباط علوم با جامعه
بررسی میزان توجه به انرژی های تجدیدپذیر در کتاب های علوم تجربی دوره متوسطه اول
شناسایی اسیدها و بازهای خانگی با کمک شناساگرهای طبیعی
شناسایی بعد محتوای برنامه درسی مغفول در کتاب علوم تجربی پایه هفتم
آموزش مجازی مباحث زیست شناسی در علوم تجربی دوره متوسطه اول
مقایسه ی تطبیقی کتب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی : نگاهی به نظام های آموزشی ایران، ترکیه و عربستان
آینده تدریس علوم تجربی ابتدایی ارتقاء مهارت های معلمان برای کلاس های هوشمند
تحلیل سوالات کتاب علوم تجربی دوره دوم ابتدایی بر مبنای طبقه بندی بلوم
شناسایی چالش های ناشی از حذف درس بهداشت و ایمنی از برنامه درسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان (بازنگری ۱۳۹۹)
تحلیل محتوای مباحث زیست شناسی کتاب علوم تجربی پایه هفتم بر اساس روش ویلیام رومی
جدول تناوبی عنصرها: آموزش تعاملیبه دانش آموزان پایه نهم، مبتنی بر روند تاریخ علم و روشهای فعالیت گروهی
نگاهی به پیشرفت های شکل گرفته در توسعه آموزش بازی محور با تاکید بر آموزش علوم تجربی، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM): الزامات و راهکارها
کاربرد شبیه سازها در تدریس آزمایشگاه های علوم تجربی: بررسی روش و مزایا
چالش ها و راهکار های موثر یادگی ری در آموزش مدل کوانتومی اتم
تحلیل محتوای بخش زیست شناسی گیاهی کتب علوم تجربی دوره دوم ابتدایی بر اساس الگوی ویلیام رومی
بررسینقش فناوریهای نوین و هوش مصنوعی در آموزش علوم تجربی در مدارس استان آذربایجان شرقی
تاثیر آموزش های نوین در تدریس علوم تجربی و مروری بر تحقیقات انجام گرفته