آمار مقالات کنفرانس
تعداد کل مقالات: 79تعداد صفحات کتابچه مقالات: 896
تعداد نمایش مقالات: 29736
سومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
سومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ توسط دانشگاه دامغان، در شهر دزفول برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات سومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال مراجعه فرمایید.
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - Symposia
مقالات پذیرش شده در سومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
From America to Egypt: Transcoding and Indigenizing Dick’s Do Androids Dream of Electric Sheep? into Sami’s The End
Greenblatt Meets Foucault in Movies and Comics: The ۱۹۸۰s America Resonated in the ۲۰۱۰s America and Lebanon via the Character of Joker
از سیاوش تا سیاه؛ ارتباط اسطوره سیاوش با شخصیت «سیاه» برساخته بیضائی (مطالعه موردی: سه گانه عروسکی، آهو، سلندر، طلحک و دیگران، جنگنامه غلامان، چهار صندوق، پرده خانه و سیاوش خوانی)
از معناباختگی تا شئ وارگی؛ بررسی مولفه های معناباختگی در مجموعه پاتوغ (اسماعیل خلج)
اندیشه انتقادی آدورنو و ادراک موقعیت سوژه؛ بررسی موردی نمایش «P۲»
انیمیشن و چالش های اجتماعی: بازنمایی بحران هویت جامعه امریکا در انیمیشن زوتوپیا
آسیب شناسی وابستگی یا استقلال هنرمند به ایدئولوژی در جوامع توسعه نیافته ترکیه و ایران (مطالعه موردی فیلم های «خواب زمستانی» (نوری بیگله جیلان) و «آواز گنجشک ها» (مجید مجیدی)
بازتاب اصطلاح نمایش در توصیفات انتزاعی مورخین
بازتاب چهار دهه تحولات سیاسی و اجتماعی در سینمای داستانی ایران پس از انقلاب اسلامی
بازتاب عناصر مکتب ناتورالیسم در فیلم متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی
بازتاب نمایش های عصر صفوی در سفرنامه شاردن
بازخوانی دو تراژدی با بهره گیری از روش نظریه بازی (مطالعه موردی: آنتیگونه» سوفوکل و «هملت» شکسپیر
بازخوانی یک اثر فلزی هنر اسلامی در موزه متروپولیتن براساس فهم نمایشی اثر
بازنمایی زباهنگ «مردستیزی» در مجموعه منتخبی از فیلم های سینمایی آثار تهمینه میلانی
بررسی امکانهای اجرا در مناسبات جنسیت و بدنها در ایران، با نگاهی به تبارشناسی بدن از منظرفوکو
بررسی انواع و اقسام نمایش های آیینی و سنتی در استان لرستان
بررسی پدیدار شناختی مفهوم بدن، زمان و فضا در پرفورمنس آرت با مطالعه موردی آثار مشترک آبراموویچ و فرانک اووه لایزیپن
بررسی تطبیقی زندگی و مرگ و اندیشه سر تامس مور و امیرکبیر با تحلیل و نقد اثر سینمایی مردی برای تمام فصول و سریال تلویزیونی امیرکبیر
بررسی تطبیقی ساختار هنر اجرا (Performance Art) و پرده خوانی با نگاه به نظریه اجرا (شکنر)
بررسی جایگاه آیین و اسطوره در آیین های نمایشی کردستان
بررسی کارکرد منظومه تخیلات ژیلبر دوران در دریافت هنرپیشه تئاتر از متن
بررسی کارکرد موسیقی در حوزه ی رنگ شناسی
بررسی کارکرد موسیقی فاصله در برنامه سازی برای رادیو
بررسی مناسبات بینامتنیت در مقایسه دو شخصیت سودابه در شاهنامه فردوسی و سالومه در نمایشنامه سالومه اثر اسکار وایلد از دیدگاه ژولیا کریستوا
بررسی مناسبات قدرت و ایدئولوژی در نمایشنامه «پرده خانه» اثر بهرام بیضایی بر اساس نظریه تحلیل گفتمان انتقادی نورمن فرکلاف
بررسی میزان تصدی گری و برون سپاری تولیدات تلویزیونی رسانه های مهم دنیا (مطالعه موردی ۲۳ برنامه شاخص)
بررسی نظریه یکپارچگی اجزا در الگوهای بازشناسی اشیا در طراحی دیجیتال انسان محور
بررسی نقش تئاتر در توسعه صنعت گردشگری
بررسی نقش و تاثیر مکاتب هنری در سینما
بررسی نقوش موجودات تخیلی در هنر ساسانی
بررسی فضا و حالت در نمایشنامه های غلامحسین ساعدی
پژوهشی در باب گفتمان های حاکم بر تئاتر در ایران معاصر (با تمرکز بر دهه های چهل و پنجاه شمسی)
پیچیدگی های باز تعریف مفهوم تئاتر در عصر اجراهای آنلاین
تاثیر گفتمان مردسالارانه بر ابژگی و سوژگی زنان در نمایشنامه زندگی تاریک صدیقه دولت آبادی
تبیین نقش خانواده در مناطق محروم و حاشیه نشین در سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران
تجربه همه گیری کرونا و داستانگویی تعاملی دیجیتال
تحلیل انتقادی گفتمان «اعتیاد» در سینمای ایران: بررسی موردی فیلم ابد و یک روز
تحلیل روانشناختی شخصیت های نمایشنامه ی «لبخند باشکوه آقای گیل» با تکیه بر آرای زیگموند فروید
تحلیل روانکاوانه فیلم بچه رزماری با رویکرد کهن الگوی پرسونا و سایه از یونگ
تحلیل فرمالیستی تراژدی لیرشاه
تحلیل مولفه های تراژدی در داستان هبوط حضرت آدم (ع) در قرآن مجید براساس آراء ارسطو
تحلیل نشانه شناسی درخت سرو در انیمیشن زال و سیمرغ با تکیه بر مکتب سورئالیسم
تحلیل نمایشی اثری از نقوش مسجد کبود تبریز براساس مطالعات مبانی نظری
تحلیل و بررسی ارتباط میان متن و اجرا در فولکلور کوردی
تحلیل و نقد فیلم "حیوان" به کارگردانی برادران ارک با رویکرد اگزیستانسیالیسم از منظر ژان پل سارتر
تحلیلی بر نقاشی دیجیتال و سنتی ایرانی و تاثیرات نقاشی دیجیتال بر روی اثر
تراژدی مدرن (بازجستی بر تراژدی های غیر ارسطوئی)
بررسی رویکرد بومی سازی و بیگانه سازی ونوتی در ترجمه بینانشانه ای: از صحنه نمایش تا پرده سینما
ترجمه در خدمت ایدئولوژی: مطالعه موردی ترجمه نمایشنامه دست های آلوده
تطبیق سودابه در شاهنامه فردوسی و فدردر نمایشنامه اوریپید از منظر نشانه شناسی فرهنگی
تئاتر مدرن در خدمت تئاتر کمدی اصفهان
جامعه شناسی پرفورمنس فولکلور با تاکید بر وجوه دیداری و شنیداری، مطالعه موردی؛ تشمال
چهره آرایی تئاتر با تکیه بر وجوه دیداری هنر نمایش در عنصر رنگ
دریافت اولیه نمایشنامه های شکسپیر و مسئله هویت ملی در دوره پهلوی اول
دیگری و تبعید (بررسی جامعه شناختی نقش نظارت و تبعید در آثار سهراب شهیدثالث)
روشهای نهادینه کردن تماشای تئاتر در جامعه
ژست و تئاتریکالیته: یک مقدمه
شرق و غرب، اشتباه دوگانگی کاذب- نگاهی به مقالهی شرق، غرب و تئاتر جهان (East, West, and World Theatre )به قلم استیو تیلیس (Steve Tillis)
ظرفیت های جلوه های بصری برای اسطوره سازی در تلویزیون و سینما
عناصر نمایشی مشترک درتعزیه امام حسین و شاهنامه با نگاهی به داستان رستم
فن شناسی، آسیب شناسی، حفاظت و مرمت فیلم های آنالوگ (بررسی موردی: پروژه سینمای جهانی بنیاد فیلم)
کاربرد اصطلاح نمایش در متون تاریخی دوره مشروطیت
بررسی کارکرد موسیقی در حوزه رنگ
کری وایت: قربانی یا انتقام جو؟ نگاهی روانکاوانه از منظر وینیکات به فیلم کری (۱۹۷۶) ساخته ی برایان دی پالما
مطالعه ی شاخصه های ادبیات حماسی در تئاتر دفاع مقدس
مطالعه ای در باب پیشا بینامتنیت و سینما
مقایسه پرده سوم، دو فیلم جدایی نادرازسیمین"اصغرفرهادی"و پنهان"میشائل هانکه" از منظر ساختار روایت نمایشی
؛«مقدمه ای بر امکان بهره گیری از نمود نمایشی هنر قرآنی اسما الهی با تحلیل بصری نقوش مسجد کبود تبریز، در راستای طراحی و ساخت آرایه های فلزی در دوران معاصر»
مکان به مثابه نقش واره در نمایشنامه روال عادی اثر ژان کلود کریر
مکان ، دایره های شخصی و الکتریسیته ی روانی
نظریه های معاصر در تئاتر جهان در حوزه نشانه شناسی و پدیدارشناختی
نقد و تحلیل روایت شناسی فیلم "لبه فردا" اثر" داگ لیمان" از منظر ژرار ژنت
نقد و تحلیلی بر آثار سینمایی ژانر آخرالزمانی سینمای هالیوودی در محدوده پساکرونا با رویکردی به آیه ۱۵۵ سوره مبارکه بقره در متن قرآن کریم
نمادهای عرفانی در مینیاتور های دوره صفویه ایران و مغول هند
نمود مفهوم زبانی- فرهنگی "کودک سالاری" در فیلم های سینمایی ایرانی دهه نود شمسی
واکاوی رفتار انسان معاصر، براساس کنش شخصیت های نمایشنامه های یاسمینا رضا
وانمایی روابط عاطفی انسان در رسانه های مبتنی بر هوش مصنوعی (مطالعه ای بر سینمای علمی -تخیلی)
هرسویتا : نخستین نمایشنامه نویس زن قرون وسطا
بررسی فرایند خودکارسازی طراحی گرافیک با بهره گیری از هوش مصنوعی: آینده پژوهی