آمار مقالات کنفرانس
تعداد کل مقالات: 169تعداد صفحات کتابچه مقالات: 1955
تعداد نمایش مقالات: 128522
دومین کنفرانس ملی یافته های نوین یاددهی-یادگیری در دوره ابتدایی
دومین کنفرانس ملی یافته های نوین یاددهی-یادگیری در دوره ابتدایی در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ توسط ،انجمن مطالعات برنامه ریزی درسی ایران در شهر بندرعباس برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی یافته های نوین یاددهی-یادگیری در دوره ابتدایی مراجعه فرمایید.
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - Symposia
مقالات پذیرش شده در دومین کنفرانس ملی یافته های نوین یاددهی-یادگیری در دوره ابتدایی
بررسی اثربخشی تجارب جهانی استفاده از بازی های آموزشی در کلاس درس در مقطع ابتدایی
بررسی ویژگیهای خلاقانه استادان دانشگاه فرهنگیان و میزان استفاده آنها از روشهای تدریس خلاق
تأثیر الگوی یادگیری موضوعی ، سبک یادگیری وتوانایی خواندن بر نتایج یادگیری دانش آموزان
تأثیر برنامه درسی چندبعدی بر رشد مهارت مقابله با استرس دانش آموزان دختر دوره دوم ابتدایی شهر اصفهان
تأثیر روش های نوین یادهی یادگیری برپیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان ابتدایی شهر بندرعباس
تأثیر نحوه ی نگارش کتب ریاضی دبستان بر روش تدریس آموزگاران
رابطه کاربرد نشانگر های تدریس اثربخش در درس علوم پایه ششم با موفقیت خواهی و نگرش علمی دانش آموزان
شادی و نشاط در مدارس
منابع انسانی و یادگیری دانش آموزان ابتدایی
نقش تکالیف یادگیری خارج از مدرسه بر افزایش خوکارآمدی تحصیلی و درگیری تحصیلی دانش آموزان
اثر بخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان
اثربخشی آموزش طرحواره درمانی بر نگرش ناکارآمد ونشخوار فکری دانشجویان دختر مضطرب روان شناسی بالینی دانشگاه تهران غرب
اثربخشی بازی های آموزشی بر یادگیری درس ریاضی دانش آموزان با تاکید بر بازی ستاره
اثربخشی تحولات طراحی آموزشی تکنولوژی محور بر فرایند یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی
اثربخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان
اثربخشی مشاوره های فردی و گروهی بین دانش آموزان از منظر مشاوران در مقطع متوسطه اول شهر کرج
اجرای طرح آموزشی- تربیتی دانش آموز خود باور و با نشاط در راستای ایجاد شور و نشاط در رفتار ، خودباوری و افزایش حس اعتماد به نفس در دانش آموزان مقطع ابتدایی (دوره اول) همگام با آموزش نوین
ارائه الگوی تدریس رویکرد نوین خدمات محوری1در دوره ابتدایی
ارائه نقشه روابط علّی عوامل کلیدی موثر بر موفقیت یادگیری با آموزش مجازی در دوره ابتدایی
ارزیابی کیفیت طرح تدبیر مدیران بر اساس الگوی سیپ و تاثیر آن بر ارتقای عملکرد مدیریت در مدارس ابتدائی ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی 98-99
ارزیابی میزان تاثیر روشهای دعوت دانش آموزان به نماز
استراتژی های توسعه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی
استفاده از تکالیف یادگیری فعال و آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان دوره ابتدایی (با تأکید بر هویت ایرانی اسلامی کودکان)
استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس کتب مقطع ابتدایی و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان
امکان سنجی اجرای برنامه درسی قصد شده کار وفناوری پایه ششم از دیدگاه معلمان در مدارس منطقه 6 شهر تهران
آسیب شناسی استاندارد فضای آموزشی کلاس های درس باتوجه به بیماری های اپیدمی ( کووید-19)
آموزش سواد رسانه ای و تفکر انتقادی در آموزش وپرورش (ماهیت، ابعاد و مدل ها)
آموزش فلسفه به کودکان از طریق داستان ها و بازی های ادبیات کلاسیک ایرانی
بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی یادگیری برخودپنداشت تحصیلی وشایستگی تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهرهمدان
بررسی ارتباط بین هوش عاطفی، سلامت روان و نگرش مثبت معلمان دوره ابتدایی در مدارس بخش بنت
بررسی تاثیرچابکی فرهنگی مدیران مدارس ابتدایی بر اساس توانمندی، تعهد، شایستگی و فرهنگ مدرسه
بررسی اثربخشی استفاده از روش های قصه گویی بر افزایش دامنه لغات گفتاری دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی ناحیه یک سال 98-99
بررسی اکتشافی- تحلیلی صلاحیت های حرفه ای معلمان بر اساس سند چشم انداز 1404 (برنامه جامع پنجم و ششم اسناد تحولی:دیدگاهی آینده نگر)
بررسی آموزش سواد رسانه به عنوان حوزه مغفول در برنامه درسی دوره ابتدایی
بررسی تاثیر آموزش از طریق اینفوگرافیک بر یادگیری و یادداری درس زبان فارسی
بررسی تاثیر خلاقیت بر یاددهی و یادگیری دانش آموزان
بررسی تاثیر راهبردهای یادگیری شناختی و فرا شناختی بر انگیزش پیشرفت یادگیری دانش آموزان پایه ششم شهر تازاباد ثلاث باباجانی در درس ریاضی
بررسی تاثیر روش های تدریس بر میزان پیشرفت دانش آموزان در یادگیری روخوانی آیات قرآن کریم
بررسی تاثیر همکاری اولیای دانش آموزان پایه دوم ابتدایی بر کیفیت آموزش مجازی
بررسی تاثیرفعالیت های خارج از کلاس درپیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس فارسی دوم دبستان
بررسی تأثیرکارورزی فکورانه در برنامه درسی تربیت معلم بر رشد تفکر انتقادی دانش آموزان(مطالعه موردی: دانش آموزان ابتدایی شهر شوط)
بررسی تطبیقی اهداف و محتوای برنامه درسی ریاضیات پایه چهارم مقطع ابتدایی ایران و کره جنوبی
بررسی تطبیقی اهداف و محتوای برنامه درسی ریاضیات پایه چهارم مقطع ابتدایی ایران و تایوان
بررسی تطبیقی روش های تربیت کودک در نهج البلاغه و مکتب ایده آلیسم
بررسی چالش های فرهنگی – اجتماعی شبکه ای اجتماعی مجازی بر باورهای دینی و اهمال کاری تحصیلی دانشجویان
بررسی رابطه ابتکار شخصی و جهت گیری مذهبی با عملکرد شغلی بین دبیران مقطع متوسطه منطقه دشتیاری
بررسی رابطه ادراک معلمان از ساختار سازمانی با سطح استرس شغلی آنان در بین معلمان مدارس ابتدایی ناحیه دو شهرستان بندرعباس
بررسی رابطه انعطاف پذیری ذهنی و بهزیستی شناختی دربین دانش آموزان
بررسی رابطه بین ابعاد ذهنیت فلسفی با سبک های عملکرد کاری مدیران ومعاونین مدارس
بررسی رابطه بین ادراکات سازمانی و فرهنگ سازمانی در مدارس ابتدایی شهرستان پارسیان
بررسی رابطه بین اشتیاق تحصیلی و عملکرد ریاضی دانش آموزان دوره متوسطه
بررسی رابطه بین اضطراب ریاضی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
بررسی رابطه بین باورهای زیبایی شناسی و روش های تدریس فعال در بین معلمان ابتدایی(مورد مطالعه: معلمان ابتدایی منطقه 19 تهران)
بررسی رابطه بین تربیت علمی فناورانه با سواد رسانه ای دانش آموزان متوسطه دوم
بررسی رابطه بین سبک های یادگیری دانش آموزان با ویژگی های شخصیتی آنها درمقطع تحصیلی متوسطه دوم در شهرستان پارسیان
بررسی رابطه بین سبک های یادگیری و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان سبزوار
بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و هوش فرهنگی با آوای سازمانی در بین مدیران آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد
بررسی رابطه بین علاقه به انجام پژوهش با خودکارآمدی پژوهشی در بین دانشجویان(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه پیام نور)
بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی مدیران با توانمندسازی مدیران مقطع ابتدایی شهرستان بستک
بررسی رابطه بین مهارتهای برنامه های درسی معلمان ابتدایی با اهمال کاری تحصیلی و اشتیاق تحصیلی (مورد مطالعه: معلمان ابتدایی منطقه 19 تهران)
بررسی رابطه بین هوش هیجانی و شادکامی با پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان دوره ابتدایی شهر رودان
بررسی رابطه تعهد حرفه ای معلمان ابتدایی ناحیه یک و دو ارومیه با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی 98 - 99
بررسی رابطه تفکر انتقادی و مهارتهای سواد علمی فناورانه بر مهارت زندگی دانش آموزان متوسطه
بررسی رابطه خلاقیت و ویژگی های شخصیتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان رودان
بررسی رابطه خودکارآمدی و عملکرد تحصیل دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهرستان بستک
بررسی رابطه مهارتهای معلمان و خلاقیت دانش آموزان (مطالعه موردی مدارس دخترانه مقطع ابتدایی منطقه پاکدشت)
بررسی رابطه هوش معنوی و ابعاد آن با فرسودگی شغلی معلمان ابتدایی شهرستان بستک
بررسی رابطه ی بین باورهای معرفت شناختی و تفکر انتقادی در دانش آموزان مقطع متوسطه
بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مقطع ابتدایی
بررسی رابطه ی کیفیت منابع انسانی با اخلاق کاری کارکنان و سلامت سازمانی ادارات آموزش و پرورش غرب استان گلستان
بررسی رابطه یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و اختلال یادگیری دانش آموزان(نمونه موردی : دانش آموزان چهارم و پنجم ابتدایی منطقه 7 شهر تهران )
بررسی رابطه ی اثربخشی معلمان و بالابردن کیفیت آموزشی با تاکید بر نقش فرهنگ سازمانی در مدارس ابتدایی ناحیه دو بندرعباس
بررسی رابطه ی بین تعلق خاطر کاری با رفتار نوآورانه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان نورآباد لرستان در سال تحصیلی 97-98
بررسی رابطه ی بین جوسازمانی نوآورانه با رفتار نوآورانه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان نورآباد لرستان در سال تحصیلی 97-98
بررسی رویکردهای فناورانه در خدمت تدریس
بررسی عناصررئالیسم در برنامه ریزی درسی
بررسی عوامل موثر بر رفتارهای پرخطر دانش آموزان دختر دبیرستان های شهرگرگان در سال تحصیلی 96-97
بررسی کاربرد ابزارهای آموزش سیار با تکیه بر شبکه های اجتماعی بر فرآیند یاددهی یادگیری
بررسی کاربرد بازی های گروهی در کلاس درس بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
بررسی میزان اثر بخشی عملکرد دانشجو معلمان رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان کرمان در سال تحصیلی 1399-1398
بررسی میزان اثربخشی آموزش مهارت های زندگی برسبک های مقابله ای در نوجوانان
بررسی میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در فرسودگی تحصیلی دانش آموزان
بررسی میزان تحقق اهداف طرح برنامه ویژه مدرسه(بوم) در مدارس متوسطه دوره اول شهرستان سیریک در سال تحصیلی 1398-99
بررسی میزان خوانایی کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی براساس روش فلش، گانینگ فوگ، مک لافلین، فرای، پاور، سامنر و کرل
بررسی میزان رضایت از تحصیل و رابطه آن با ارزشیابی از عملکرد اساتید توسط دانشجویان
بررسی نظر دانش آموزان مدارس متوسطه بندرعباس در رابطه با آموزش از طریق فناوری های نوین
بررسی نقش آموزش ریاضی به شیوه ی نقشه مفهومی بر عملکرد حل مسئله ریاضی و خودپنداره ریاضی دانش آموزان پایه ششم دوره ابتدایی استان البرز
بررسی نقش جهت گیری هدف بر خودکارآمدی خلاق دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
بررسی نقش راهبردهای مطالعه و علاقه تحصیلی در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان ابتدایی
بررسی نقش و رابطه بین درس پژوهی با توسعه حرفه ای معلمان ابتدایی
بررسی نقش هنر و زیبا شناختی در برنامه درسی دوره ابتدایی
بررسی نقش یادگیری سیار در فرآیند یاددهی ویادگیری
بررسی و تبیین مضامین و احتجاجات تربیتی مفهوم پدیدارشناختی هویت
بررسی و مقایسه ی میزان اثربخشی روش تدریس همیاری و روش تدریس آزمایشگاهی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان
بررسی تأثیر راهبردهای یاددهی - یادگیری مبتنی بر دست ورزی برارتقاء مهارت های شناختی و حسی – حرکتی کودکان 6 ساله ی شهراصفهان
به کار بردن راهبردهای تئوری انتخاب بر کیفیت یادگیری دانش آموزان کلاس
بهبود تدریس در کلاس های چند پایه
بهره گیری از فناوری های نوین الکترونیکی در یادگیری دانش آموزان دبیرستانی
بهسازی نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان: رویکردها و راهکارها
پاسخ به تکالیف درسی در ابتدایی ، آری یا نه؟
پیش بینی خودکارآمدی و عزت نفس کودکان بر اساس بررسی مقایسه ای ازدواج زودهنگام ودیر هنگام والدین
پیش بینی آموزش های خلاقانه بر پیشرفت و خودکارآمدی تحصیلی در آموزش و پرورش استان هرمزگان
تاثیر آموزش معکوس برآمادگی یادگیری خود راهبر ،پیشرفت تحصیلی ومشارکت دانش آموزان
تاثیر بازی های کامپیوتری استراتژی بر خلاقیت کودکان دبستان شهید مطهری قشم
تاثیر باورهای فردی و دینی بر خودپنداری و هویت اجتماعی دانش آموزان
تاثیر خلاقیت در آموزش ویادگیری دانش آموزان
تاثیر روش بارش مغزی بر خلاقیت دانش آموزان پسر متوسطه دوم مدرسه نمونه دولتی ایت الله خامنه ای ناحیه یک شهر بندرعباس در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹
تأثیر روش های تدریس مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
تاثیر روش های خلاقانه تدریس در آموزش ابتدایی
تاثیر سواد اولیا بر آموزش مجازی دانش آموزان مقطع ابتدایی
تحلیل محتوای ارتباطی کتاب هدیه های آسمانی دوم دبستان براساس اهداف مورد انتظار
تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان چهارم و پنجم ابتدایی از نظر توجه به ارزش های اخلاقی سند برنامه درسی ملی
تحلیل محتوای کتب علوم اجتماعی دوره ی دوم متوسطه (مطالعه موردی جامعه شناسی پایه دوازدهم)
تدریس خلاقانه
تدوین اهداف برنامه درسی در دوره دبستان با تأکید بر تربیت شهروندی
تکالیف یادگیری خارج از مدرسه دانش آموزان
جایگاه توسعه حرفه ای معلمان ؛ کاربردهایی در آموزش
جایگاه حق آزادی در شیوه تعلیم و تربیت اسلامی
جایگاه هنر در برنامه درسی از نگاه مکتب اگزیستانسیالیسم
چالشهای نظام آموزش دوره ابتدایی ایران
چگونگی تحقق اهداف اقتصادی آموزش و پرورش دوره ابتدایی از طریق برنامه های درسی
چگونگی تحقق مهارتهای زندگی در برنامه های درسی آموزش و پرورش دوره ابتدایی
دانش و مهارت های یادگیرنده برای بهره گیری در یادگیری ترکیبی
درس پژوهی در یک شام خانوادگی یا درس پژوهی بر بستر فرهنگ"بر اساس تجربه ی زیست شده ی یک معلم ایرانی"
درس پژوهی، رویکردی نوین در بهبود تدریس (ماهیت، چالشها و راهکارها)
رابطه احساس شادی و شادکامی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر کرج
رابطه ادراک از محیط کلاس و هیجان تحصیلی با درگیری تحصیلی در دانش آموزان
رابطه سبکهای فرزند پروری والدین با پرخاشگری در بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر سنندج در سال 97-98
رابطه ی تمایل به انجام مشق شب و انگیزه ی شاگردان در کلاس پایه ی دوم ابتدایی مدرسه ی هیات امنای سنندج سال تحصیلی 97 -98
رابطه یادگیری مشارکتی با پیشرفت تحصیلی
رابطه ی بین سرزندگی تحصیلی دانش آموزان با اضطراب یادگیری آنان
رابطه ی بین گرایش دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت و سبک زندگی
راهبردهای یاددهی-یادگیری مبتنی بر خلاقیت در دوره ابتدایی
روش تدریس فعال استلزام یادگیری مادام العمر
روش تدریس مبتنی بر زیبایی شناسی
روش های تدریس خلاقانه
روش های تدریس خلاقانه
روش های تدریس خلاقانه
رهیافتی پدیدارشناسانه بر تجارب زیسته معلمان ابتدایی از تاثیر اقدام پژوهی بر حل مسائل آموزشی
سنجش میزان خوانایی کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی براساس روش فلش، گانینگ فوگ، مک لافلین ، پاور، سامنر و کرل و فرای
شناسایی و تحلیل عوامل موثر در بهبود فرایند یاددهی – یادگیری دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان با رویکرد آموزش مجازی با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM)
شناسایی وتعیین ضریب اهمیت مولفه های تعلیم و تربیت اقتصادی در برنامه درسی دوره ابتدایی و اسناد بالا دستی نظام آموزشی از دیدگاه متخصصان و معلمان
عینیت بخشیدن به یادگیری خودمختارانه از طریق مشارکت: بررسی تأثیر رویکرد مشارکتی بر نگرش و خودکارآمدی فراگیران زبان انگلیسی ایرانی
قابلیت های آموزش ترکیبی در توسعه فرهنگ عمومی
محتوای برنامه درسی آموزش پیشگیری از اچ ای وی ( ایدز) برای مربیان بهداشت ایران
مطالعه ی تأثیر ابزارهای فناوری محور در فرآیند یاددهی- یادگیریِ دوره ابتدایی
معرفی تکنیک شش کلاه تفکر به عنوان یکی ازراه های افزایش تفکر خلاق در دانش آموزان
معرفی مدلی مفهومی از کلاس حامی هیجان به مثابه الگویی برای آموزش مطالعات اجتماعی
معلّم فضیلت محور،روش تدریس مبتنی بر فضیلت
مقایسه اثر روش آموزش سنتی و آموزش مبتنی بر رسانه هادر میزان رضایت دانش آموزان
مقایسه تاثیر یادگیری ترکیبی و یادگیری سنتی در عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدائی
مقایسه تطبیقی نظام برنامه ریزی درسی آموزش و پرورش کشورهای ایران، سوئد و فنلاند
مقایسه هوش هیجانی و مهارتهای اجتماعی دبیران مطالعات اجتماعی و سایر دبیران مرد دوره اول متوسطه سنندج در سال تحصبلی 96-97
مؤلفه های تدریس در موقعیت های یاددهی-یادگیری روییدنی
نقش برنامه درسی خلاق در آموزش و پروش
نقش تکالیف مهارت محور در پرورش مهارت های زندگی دانش آموزان دوره اول ابتدایی
نقش تکنیک محاسبه ی ذهنی و چرتکه ای در افزایش مهارت دقت و تفکر
نقش خانواده و مدرسه در شکل گیری شخصیت اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی
نقش درس پژوهی درتوانمندسازی معلمان ابتدایی
نقش درس پژوهی در بهبود تدریس
نقش راهبردهای مطالعه در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان ابتدایی
نقش علاقه تحصیلی در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان ابتدایی
نقش فرهنگ سازمانی مدرسه در توانایی توفیق معلمان دوره ابتدایی در تدریس (مطالعه موردی؛ شهرستان آباده)
نقش فضای آموزشی در عملکرد و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مدارس هوشمند و سنتی
نقش فلاسفه تحلیلی در برقراری ارتباط در فراسوی مرزها
نقش مشاوره ای معلم
نگاهی به عوامل مرتبط با کارایی و صلاحیت حرفه ای معلمان
واکاوی تأثیر انعکاس و باز خورد در ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان سنندج در سال تحصیلی 1398-99
یادگیری مشارکتی آنلاین از مفهوم تا روش