کنفرانس ملی راهکارها و چالشهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی

کنفرانس ملی راهکارها و چالشهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی

Solutions and Challenges of Resistance Economics and Protection of Iranian Goods

پوستر کنفرانس ملی راهکارها و چالشهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی

کنفرانس ملی راهکارها و چالشهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۹۷ توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز آموزش علمی کاربردی آرمان سوله اردبیل و تحت حمایت سیویلیکا در شهر اردبیل برگزار خواهد شد.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.


مدیریت و اقتصاد دو کلید واژه ای هستند که در ادبیات پیشرفت همه جانبه کشور نقش بسزایی دارند و می بایست با  نگاهی عمیق و موشکافانه این دو مفهوم بنیادین را در کنار هم قرار داد تا به تدابیر ارزنده و راهگشا دست یافت و ایجاد   چنین نگاهی به هم افزایی و هم اندیشی و همگرایی نیاز دارد که یکی از بهترین ابزار تحقق آن برگزاری کنفرانسهای علمی است که به عنوان موتور محرک رویدادهای بزرگ علمی و تحولات فناورانه به شمار می روند.

   با توجه به اهمیت این موضوع، "کنفرانس ملی راهکارها و چالشهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی"  با هدف بررسی  متدهای بومی و بین المللی در عرصه آینده پژوهی و تببین راهکارهای مدیریتی و توسعه آفرین در 4 بهمن  ماه 1397  و باسخنرانی چهره های سرشناس ملی  با شعار " تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" در اردبیل برگزار خواهد گردید. امید است با اتکال به خداوند متعال وتلاش کمیته علمی، با برگزاری این کنفرانس بتوانیم گامی هرچند کوچک در راه اعتلای کشور عزیزمان برداریم.دراین راه دست همه تلاشگران اجرایی و کلیه صاحبنظران علمی را به گرمی می فشاریم.

 

 

محورهای همایش:

اقتصاد

·         حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی: راهکارها و چالش‌ها

·         اقتصاد مقاومتی: سازوکارهای علمی و اجرایی

·         هوشمندسازی، تجارت الکترونیک و آینده کسب‌وکارها

·         حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی از دیدگاه اقتصاد رفتاری  فناوری اطلاعات، کسب‌وکارهای الکترونیک و توسعه

·         سازوکارهای بیمه‌ای، پولی و مالی و بازرگانی توسعه پایدار و حمایت از کالای ایرانی

·         سازوکارهای جذب بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری و توسعه بازارهای هدف

·         سازوکارهای نوین تأمین مالی کسب‌وکارهای نوپا و بومی

·         جایگاه سیاستگذاری اقتصادی در حمایت از تولیدات داخلی

·         توسعه اقتصاد ملی و منطقه‌ای با رویکرد حمایت از کالای ایرانی

·         اقتصاد، آموزش و ترویج و توسعه کشاورزی

·         آمایش سرزمین، برنامه‌ریزی منطقه‌ای و توسعه خدمات گردشگری

مدیریت

·         آموزش، پژوهش و مشاوره نظام مدیریت صنعتی با رویکرد اشتغال‌زایی پایدار و حمایت از کالای ایرانی

·         مدیریت جهادی و همسویی سیاست‌ها در راستای ارتقای تولید ملی

·         الگوهای نوین مدیریت، کسب‌وکار و توسعه ملی – منطقه‌ای

·         مدیریت استراتژیک، بهره‌وری و توسعه کسب‌وکارهای ملی – منطقه‌ای

·         حکمرانی خوب شبکه‌ای و الکترونیک، مدیریت بهره‌وری و توسعه پایدار

·         نقش سرمایه اجتماعی در حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی

·         نقش عوامل فرهنگی در حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی

·         توسعه صنعت و معدن، کسب و کارهای کوچک و اشتغال‌زایی پایدار با رویکرد بومی

·         سازوکارهای توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان با تأکید بر مزیت‌های رقابتی بومی – محلی

·         سازوکارهای اقتصادی و مدیریتی حمایت از کالای ایرانی

·         نقش آموزش و پرورش و نظام مدیریت آموزشی در فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی

·         آینده‌پژوهی و توسعه ملی – منطقه‌ای

·         شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی و اشتغال‌آفرینی

·         کارآفرینی و توسعه پایدار

·         کارآفرینی با رویکرد کسب‌وکارهای نوین

حقوق 

·         دولت، نهادهای عمومی و توسعه ملی – منطقه‌ای

·         بررسی و نقد متون رشد اقتصادی درون­زا برای حمایت از تولید ملی-بررسی نقش انتقال فناوری و R&D درحمایت از تولید ملی

·         بررسی و نقد متون مربوط به تجربه کشورها در حمایت از تولید ملی در سال­های اخیر (دوره ملی گرایی اقتصاد جدید)

·         بررسی و نقد متون و تجربه سیاست صنعتی و تجاری برای حمایت از تولید ملی در ایران(جایگزینی واردات-جایگزینی صادرات-توسعه صادرات)

·         بررسی و نقد متون و برنامه­های حمایت از تولید ملی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

·         بررسی و نقد متون و  برنامه­های حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی ( تاب آوری اقتصادی)

·         بررسی و نقد برنامه های  پژوهشگاه­ها و دانشگاه­ها در اقتصاد دانش بنیان و حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی

·         بررسی و نقد متون  اقتصاد طرف عرضه

·         بررسی و نقد برنامه­های حمایت از نشر و ترویج متون و کتب علوم انسانی ایران در داخل و خارج از کشور

·         بررسی و نقد متون تحریم اقتصادی و حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی

·         بررسی و نقد برنامه­های مبارزه با قاچاق کالا در حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی

·         بررسی و نقدبرنامه­های مبارزه با رانت جویی گروهای ذی نفع و فساد مالی در کاهش اثر بخشی حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی

·         بررسی و نقد برنامه­های پولی-ارزی و مالی در حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی

·         آسیب شناسی نهادی در حمایت از  تولید ملی و کالای ایرانی

·         بررسی نقش تولیدکنندگان، مصرف­کنندگان و حاکمیت در حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی