آمار مقالات کنفرانس
تعداد کل مقالات: 71تعداد صفحات کتابچه مقالات: 811
تعداد نمایش مقالات: 115006
همایش ملی دوزبانگی (چالشها و راهکارها)
همایش ملی دوزبانگی (چالشها و راهکارها) در تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۹۱ توسط دانشگاه پیام نور (همه مراکز)،دانشگاه پيام نور شازند در شهر شازند برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات همایش ملی دوزبانگی (چالشها و راهکارها) مراجعه فرمایید.
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - Symposia
مقالات پذیرش شده در همایش ملی دوزبانگی (چالشها و راهکارها)
تأثیر زبان مادری برای فراگیر فارسی زبان در یادگیری واژگان زبان عربی
بررسی رابطه ی سبک های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دو زبانه دردرس زبان انگلیسی
تاثیر روش های تدریس دو سویه و غوطه ورسازی در مناطق دوزبانه برخوردار و کم برخوردار
هوش عاطفی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دو زبانه دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی
نقش دوزبانگی عربی فارسی بر انعطاف پذیری شناختی کودکان اهوازی
نقش اکتساب همزمان و متوالی زبان دوم در حیطه ی مشکلات یاگیری ریاضی (مفاهیم، عملیات و کاربردها) در دانش آموزان ابتدایی شهر تبریز
مقایسه تمایل جنسی افراد تک زبانه با دو زبانه
مطالعهی چندزبانگی در داستانِ فارسی شکر است با رویکرد تحلیلِ گفتمانی
زبان فارسی وجهانی شدن
مقایسه همدم طلبی – دوری گزینی در افراد تک زبانه با دو زبانه
بررسی رابطه دو زبانگی و رشد شناختی
بررسی تأثیر دو زبانگی کردی (کرمانجی)- فارسی بر روی ساختار نحوی و کاربردواژگان زبان فارسی
دوزبانگی در اشعار حافظ
مقایسه قاطعیت در افراد تک زبانه و دو زبانه
دو زبانگی، افزایش سن و کنترل شناختی بررسی تاثیر دوزبانگی بر پایایی کارکردهای ذهنی بزرگ سالان
مقایسه وابستگی به دیگران در افراد تک زبانه و دو زبانه
بررسی شیوه های فعال سازی مهارت های شفاهی زبان فارسی در دانش آموزان پایه ی اول ابتدایی کرد زبان شهرستان سقز
دوزبانگی در کودکان، چالش یا فرصت
دو زبانگی و جامعه پذیری مجدد: نگاهی نو از زاویه روان شناسی اجتماعی
نقش اکتساب همزمان و متوالی زبان دوم در بروز خطاهای دیکته نویسی دانش آموزان ابتدایی شهر تبریز
پدیده دوزبانگی هماهنگ در یک جامعه دوزبانه
مقایسه کارکرد های باورهای غیر منطقی افراد تک زبانه ز دو زبانه
مقایسه هوش هیجانی افراد دوزبانه و تک زبانه
بررسی تأثیر متغیرهای جنسیت، محل سکونت و سن در میزان تداخل واژگانی دانش آموزان ترکمن زبان دوره ابتدایی شهرستان گنبدکاووس
بررسی جنبه های مختلف تأثیر دو زبانگی بر رشد زبان
انسجام اجتماعی در شهرهای دو زبانه
بررسی تاثیر دو زبانگی بر وضعیت بزرگسالان زن شهرستان نیشابور
مطالعات دوزبانگی در جوامع پس استعماری
زبان ، هویت و مدارای اجتماعی
مقایسه عملکرد شناختی غیرکلامی کودکان دوزبانه(عربی فارسی) و یک زبانه دارای اختلال یادگیری
رابطه بین مهارت های نوشتاری زبان دوم (فارسی) و زبان اول (آشوری) دانش آموزان آشوری در شهر ارومیه
دوزبانگی ، تأثیر آن در یادگیری لغات زبان انگلیسی
مقایسه تاکتیک های حل تعارض میان افراد تک زبانه و دو زبانه
مقایسه میزان خودکارآمدی درافراد یک زبانه و دو زبانه
زبان و دوزبانگی- شیوه ها و انواع دوزبانگی
عصب شناختی دو زبانگی
نقش اکتساب همزمان و متوالی زبان دوم در حیطه های تحصیلی و تحولی مشکل خواندن دانش آموزان ابتدایی شهر تبریز
فرسایش/ زوال گویش مازندرانی درحوزه ی خانواده درشهرستان قائمشهر
تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عملکرد تحصیلی زبان انگلیسی دوره ی راهنمایی دانش آموزان ترک زبان و فارس زبان
تقویت ارتباط بین فرهنگی در مناطق دوزبانه با استفاده از رویکرد بازار زبانی بوردیو
مقایسه ادراک تعامل در افراد دو زبانه و تک زبانه
دو زبانگی و الگوهای ارتباط در جوامع چند قومی (با تاکید بر ایران
پیامدهای دوزبانگی برای ذهن و مغز
بررسی مشکلات سواد آموزی دانش آموزان دوزبانه در مقطع ابتدائی
بررسی نقش دو زبانگی و اثرات آن در فرآیند آموزش از دیدگاه اساتید دانشگاه آزادبوشهر
رویکردهای مناسب آموزشی برای پرورش مهارت خواندن در مناطق دو زبانه
نقش دو زبانگی و متغیرهای شخصی در عملکرد سواد خواندن دانش آموزان دو زبانه بر( اساس مطالعه پرلز ( 2001
بررسی دستور شناختی
واکاوی بیانشیوه های عملی - عینی در ترجمه های نوشته محور
بررسی نقش مهاجرت در تغییر زبان (مطالعه زبان مردم آذربایجان)
Language as a Tool of Oppression
Bilingual Brain and Interaction between Bilingualism and Intelligence
A Bilingual Speaker's Impaired Language Skills: Manifestations of Aphasia
Communication in the Second Language: Investigating the Relationship between Willingness to Communicate and Learners’Beliefs and Attitudes
A Metaphorical CA of ANGER Idioms of Persian and English A Contribution to Teaching Idioms to Iranian EFL Students
The Effect of Bilingualism on Third Language Acquisition
Linguistic feedback: bilinguals and Social acceptance
The Relationships between Bilingualism, Biculturalism, Cultural Identity and Cultural Frame Shifting
Iranian Children and Bilingualism: a New Outlook for Teaching English in Iranian Elementary Schools
The Effect of Socio-Psychological Factors on Iranian EFL Learners’ Language Achievement
EFL and ESL Learners in one context: Who is at a disadvantage?
A Comparative Study between Iranian and Indian Bilinguals
The Impact of Linguality and Gender on the Process and Product of Reading Short Stories
The Impact of Linguality on Foreign Language Learning
Bi-directional (from L1 to L2 and the reverse) transfer of reading strategies awareness and reading autonomy
The Expression Challenge for Iranian Migrants
Immigrant the new version of colonized: Language power play The case of Iranian Immigrants
The Relationship between Linguality and Gender of ESL learners with their reading performance in poetry
Degrees of bilingualism and its influence on pronunciation development in EFL learners
Bilingualism and English Language Learning: Local Kurdish-Persian Learners' Beliefs in Iran
Investigating Different Aspects of Dorris Sommer’s Concepts of Bilingualism in Shahriar’s Poetry