آمار مقالات کنفرانس
تعداد کل مقالات: 39تعداد صفحات کتابچه مقالات: 449
تعداد نمایش مقالات: 25072
دومین همایش ملی دانش موضوعی-تربیتی در آموزش زبان عربی
دومین همایش ملی دانش موضوعی-تربیتی در آموزش زبان عربی در تاریخ ۶ خرداد ۱۴۰۰ توسط دانشگاه فرهنگیان، در شهر قم برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات دومین همایش ملی دانش موضوعی-تربیتی در آموزش زبان عربی مراجعه فرمایید.
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - Symposia
مقالات پذیرش شده در دومین همایش ملی دانش موضوعی-تربیتی در آموزش زبان عربی
ارزشیابی مجازی در آموزش زبان عربی در دوران »کرونا:« چالش ها و فرصت ها
ارزیابی دیدگاه دانشجویان نسبت به کلاسهای گفت و شنود و آزمایشگاه زبان عربی(مطالعه موردی دانشگاه های سراسری شهر تهران)
انواع فعالیتها در آموزش مکالمه زبان عربی بر اساس رویکرد تکلیف محور
آسیب شناسی علل ضعف دانشجویان رشته زبان و ادبیات عربی در درس صرف؛ مطالعه موردی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
بررسی انتقادی کتاب محاورات» فی تاریخ الادب العربی«
بررسی انگیزه دانش آموزان شهرستان اردکان در درس عربی و تاثیر آن در یادگیری (مطالعه موردی: دبیرستانهای ماندگار شرف و شهید حسین انصاری)
بررسی تاثیر آموزش زبان عربی با الگوی تدریس مشارکتی جیگ ساو بر انگیزه ی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر شعر و ریتم بر یادگیری قواعد درس عربی مقطع متوسطه
بررسی تاریخچه کتابهای نگارش شده به زبان عربی در زمینه علوم و پزشکی
بررسی عوامل ضعف دانشجویان رشته زبان و ادبیات عربی در درس صرف و نحو از دیدگاه استادان و دانشجویان (بررسی موردی: ۴ دانشگاه دولتی شهر تهران)
بررسی کاربردی کارآمدی آموزش زبان عربی در دانشگاه فرهنگیان(بررسی موردی: پردیس آیت الله طالقانی قم)
بررسی میزان علاقه به رشته تحصیلی و آینده شغلی در میان دانشجویان گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
تاثیر تداخل زبانی مثبت در یادگیری زبان عربی
تجارب زیسته دانش آموزان از عوامل بی علاقگی به درس عربی(مطالعه موردی: دانش آموزان متوسطه اول شهر قم)
تجربه زیسته دبیران عربی از چالش های ارزشیابی درس عربی
تحلیل رویکرد موضوعی تربیتی به »آموزش زبان عربی« در برنامه درسی بازنگری شده توسط دانشگاه فرهنگیان (مصوب شورای برنامه ریزی درسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شهریور ۱۳۹۴ )
تحلیل محتوایی مقالات مجله علمی پژوهشی »دراسات فی تعلیم اللغه العربیه و تعلم ها«، منتشر شده در ۲۰۲۰
تربیت زیبایی شناسی در آموزش زبان عربی و الهیات
راهبردهای آموزش و یادگیری اثربخش زبان عربی در دوره متوسطه
سنجش و تحلیل میزان پویایی کتاب عربی پایه ی هشتم بر اساس تکنیک ویلیام رومی
شناسایی مشکلات کارورزی رشته آموزش زبان عربی و ارائه الگویی جهت بهینه سازی آن
علل و عوامل بی انگیزگی و ضعف برخی از دانش آموزان مقطع متوسطه در درس عربی در مدارس ایران
عوامل بی انگیزگی و موانع یادگیری دانش آموزان نسبت به درس عربی و راهکارهای دستیابی به وضع مطلوب
عوامل چالش زای ارتقاء کیفیت آموزش عربی از نگاه دبیران عربی و دانش آموزان متوسطه (مطالعه موردی دوره اول متوسطه مدرسه دخترانه در شهر شاهرود)
عوامل موثر بر بدفهمی های آموزش زبان عربی در مدارس ایران
فرهنگ لغتهای معاصر زبان عربی و کلمات نوظهور(پژوهش در دو فرهنگ لغت "المکنز الکبیر" و "المعجم الوسیط")
کارکردهای دانش تربیتی در توانمندسازی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در آموزش عربی با رویکرد سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت
کاوش ردپای فرهنگ زبانی در کتاب عربی پایه هفتم
معلم درس عربی؛ ویژگی ها و شایستگی ها
مقایسه نظر معلمان و دانش آموزان در آسیب شناسی آموزش زبان عربی(در برخی از مدارس متوسطه بوشهر)
نقد و بررسی شیوه های آموزش نحو عربی
نقش استادان در افزایش خودکارآمدی تحصیلی دانشجومعلمان رشته عربی
نقش کارورزی در رشد حرفه ای مرتبط با آموزش زبان عربی
نقشه مفهومی در درس عربی و آموزش اثربخش(بررسی موردی فعل ثلاثی مزید)
نگاهی بر آموزش زبان عربی و چالش های آن در ایران
نگاهی به اهمیت تحلیل و بررسی محتوای کتب آموزش زبان عربی دوره متوسطه دوم
نگاهی به کارآمدی راهبردهای نوین آموزش زبان عربی در ایران
واکاوی ناقدانه بخش قواعد در کتاب عربی پایه یازدهم رشته ادبیات و علوم انسانی
هوش های چندگانه؛ رویکردی برای آموزش مهارت »خواندن« و »نوشتن« عربی