آمار مقالات کنفرانس
تعداد کل مقالات: 126تعداد صفحات کتابچه مقالات: 944
تعداد نمایش مقالات: 8378
اولین همایش ملی فلسفه برای کودک
اولین همایش ملی فلسفه برای کودک در تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۳ توسط دانشگاه بیرجند، در شهر بیرجند برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات اولین همایش ملی فلسفه برای کودک مراجعه فرمایید.
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - Symposia
مقالات پذیرش شده در اولین همایش ملی فلسفه برای کودک
بررسی کفایت ادبی مجموعه فیلسوف کوچک
جایگاه ادبیات کودک و نوجوانان در فبک
بررسی میزان اثربخشی آموزش فلسفه برای کودکان بر همکاری و مسئولیت پذیری دانش آموزان دوره ابتدایی استان خراسان جنوبی
رابطه آموزش سیاست به کودکان و تحقق حکومتداری مطلوب
تاثیر آموزش فلسفه ورزی با کتاب های تصویری بر رشد تفکر مراقبتی کودکان بزهکار
نقش کتاب فلسفه یازدهم آموزش و پرورش ایران در فلسفه ورزی دانش آموزان و مقایسه آن با الگوی فبک
نقد و بررسی مقالات مرتبط با فلسفه برای کودکان در حوزه دانش آموزان مقطع ابتدایی
بررسی تطبیقی تفکر در آیات قرآن کریم و تفکر در برنامه فلسفه برای کودکان
تحلیل فلسفی- (بازنویسی شعر »کاوه و لباس قرمز« اخلاقی داستان سروده پروین اعتصامی) و کارایی آن در حلقه کندوکاو اخلاقی »جان و تن«
جستاری در رابطه با مفهوم Caring در تعلیم و تربیتدانش آموزان دوره دبستان و برنامه آموزش فلسفه برای کودکان
جایگاه شناسی برهان صدیقین ابن سینا در فبک
ادراک دانش آموزان ابتدایی از مسئولیت پذیری شهروندی با تاملی بر برنامه درسی پنهان
نقش قوه خیال در فهم کودکان از مفاهیم فلسفی بر اساس مبانی شناختشناسی ابنسینا و ارسطو
بررسی سه ایده از ایده های تالس و بازنویسی آنها به شیوه داستانهای فلسفه برای کودکان
چگونه توانستم با رویکرد فلسفه برای کودکان شوق یادگیری دانش آموزان کلاسم را بهبود ببخشم؟
یادگیری مساله محور و آموزش تفکر
ایمان به زندگی فلسفی با کودکان
از منطق تا متافیزیک با کودکان
تاثیر فرایند آموزش فلسفه برای کودکان بر خلاقیت در تفکر و توانایی حل مساله و استدالل در دانش آموزان
فلسفه برای کودکان و نگاه تحلیلی بر محتوای کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم
برنامه درسی پیشنهادی لیپمن و معرفت شناسی گواهی با تمرکز بر کتابهای راهنمای فکرهایمان را روی هم بگذاریم غایب بزرگ مدرسه و کشف هری استاتلمایر
بررسی و تحلیل نقش تلفیق فلسفه و فناوری در دانش آموزش محتوای سواد دیجیتال و انتقادی کودکان با تاکید بر پژوهشهای معاصر
نقش آموزه قرآنی تقوا در تفکر انتقادی و مراقبتی
بررسی تطبیقی تاثیر محیط اجتماعی در تربیت کودکان از دیدگاه فارابی و ویگوتسکی
نقش فلسفه برای کودکان در معنویت بخشی
مرور سیستماتیک داستان های فلسفی کودکان و تاثیرات روانشناختی آن ها
تفکر انتقادی در طرح درس فبک
تحلیل غنای فلسفی در داستان«بیعقل و باعقل » جهت استفاده در حلقه کندوکاو فبک (برگزیده از داستانهای مثنوی مولوی با بازنویسی مرحوم آذر یزدی)
ارائه الگویی برای عملکرد معلم در کلاس درس مبتنی بر پرورش تفکر
اهمیت آموزش فلسفه برای کودکان و نقش آن در پرورش هوش معنوی
تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان در افزایش آگاهیهای سواد رسانه ای
نقش والدین در آموزش فلسفه برای کودکان
نقد ایمان تقلیدی در حکایت خر و روباه در دفتر پنجم مثنوی
فلسفه برای کودکان بر اساس مبانی علامه طباطبایی (ره)
تاثیر بازی دومینو در انتقال مفهوم برهان امکان و وجوب فارابی در اثبات خدا به دانش آموزان
آموزش مفهوم زیباییشناسی در شعر کودک و نوجوان بعد از انقلاب اسلامی
ایجاد استراتژیهای فلسفی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تقویت تفکر خلاق و واگرا در کودکان
نقش فلسفه و دین در تقویت تابآوری کودکان و نوجوانان در برابر بحرانهای اجتماعی
اثر صمد بهرنگی بر اساس»ماهی سیاه کوچولو« تحلیل داستان برنامه فلسفه برای کودکان
گونه های آموزش فلسفه به نوجوانان و ضرورت بررسی نسبت محتوا و قالب در آنها
تاملی بر هماندیشی ادبیات بچه خوانی و برنامه فلسفه برای کودکان
بررسی تاثیر آموزشی قصه گویی در تربیت تفکر دینی دانش آموزان ابتدایی
فلسفه برای کودکان و روانشناسی مثبتگرا
نقش داستان های فلسفی در پرورش تفکر انتقادی و مهارت حل مساله کودکان
بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و مهارتهای زندگی در بین دانش آموزان پسر و دختر پایه دوازدهم تحصیلی شهر قاین
تمایزات و تشابهات معنای تفکر از منظر قرآن و تفکر از منظر منطقی - فلسفی
تبیین رویکرد میان رشته ای و وجوه کارآمد فبک (فراتحلیل مقالات ۱۳۸۹-۱۴۰۳)
ظرفیتسنجی متون دینی در ارتقای تفکر فلسفی کودکان؛ مورد مطالعه: توحید مفضل
فلسفه برای کودکان در عصر رسانه های اجتماعی: فرصت ها و تهدیدها
تبیین عناصر برنامه درسی آموزش تفکردانش آموزان ابتدایی بر اساس مبانی انسانگرا
تحلیل نقش کتب فلسفه دوره دوم متوسطه چاپ ۱۴۰۳ باتاکید بر اجرای سیاست ارزشیابی های سراسری نظام آموزشی ایران در فکرپروری نوجوانان و مقایسه با الگوی فلسفه برای کودکان و نوجوانان
بررسی سیستماتیک تاثیر فلسفه برای کودکان (فبک) بر ارتقای یادگیری معنادار: (جایگاه آن در افزایش انگیزه پیشرفت و مشارکت گروهی دانش آموزان)
کتاب دین و زندگی۲ ) یازدهم در ترازوی فبک با الگوی تفکر سنجشگرانه
بررسی رشد تفکر فلسفی و تاثیر آن بر تعدیل مفهوم مرگ در کودکان (بر پایه نظریه گرت. بی. متیوز)
عوامل، فرصتها و چالش های فلسفه برای کودکان
نقش تخیل در پرورش تفکر انتقادی کودکان از طریق آموزش فلسفه
بررسی جایگاه مولفه های تفکر انتقادی متیو لیپمن در کتاب درسی دروس اجتماعی پایه چهارم در نظام آموزشی افغانستان
اعتبار سنجی الگوی مولفه های پرورش تفکر کودک در برنامه آموزش فلسفه برای کودکان بر مبنای معرفتشناسی اسلامی
فراتر از مرزهای فرهنگی: فلسفه برای کودکان به عنوان ابزاری انتقادی - فراگیر در آموزش جهانی
چالشهای آموزش فلسفه به دانش آموزان ایرانی
تحقق موقعیتمحوری در کلاس های فلسفه برای کودکان: داستان یا بازی سناریویی؟
گونه شناسی تفکر در قرآن جهت ارائه محتوای بومی تفکرورزی برای کودکان
بررسی نقش رسانه در ایجاد و تقویت تفکر فلسفی برای کودکان
راهبردهای پرورش مهارت تحلیل و عملگرایی در آموزش زبان قرآن برای کودکان
آسیب شناسی تبیین و تفهیم جانمایه های فرهنگی به کودکان و نوآموزان
بررسی کفایت فلسفی داستان حضرت ابراهیم (ع) و آزر از منظر فبک
طرح درس آموزش فلسفه به کودکان در شناسایی سوگیری های شناختی
آموزش مفهوم تناقض در برنامه فلسفه برای کودکان
آموزش مهارت مرگ آگاهی در داستان های کودکان و نوجوانان
بررسی جایگاه و نقش برنامه فلسفه برای کودکان در نظام تعلیم و تربیت اسلامی
گشودن راهی به سوی فلسفه برای کودکان از طریق برنامه های قصه گویی در کتابخانه های عمومی کشور؛ نظرخواهی از کتابداران
جایگاه تعلیم و تربیت در کودکان از دیدگاه استاد مطهری
بررسی دانش مورد نیاز تسهیل گران فلسفه برای کودکان
نقش کندوکاو فلسفی در فبک
نقش معلم (مربی) در کندوکاو فلسفی
عوامل موثر بر تقویت تفکر انتقادی دانش آموزان ابتدایی
فلسفه و پرسش: سنخ شناسی کنشهای پرسشگری در برنامه های کودک (مورد: نمایشهای برنامه فیتیله در سال ۱۳۹۳)
بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر فلسفه به کودکان بر یادگیری خود راهبر، خودپنداره نقادانه و اخلاقمداری دانش آموزان ابتدایی شهرستان اسدآباد
تحلیل محتوا کتب فارسی دوره دوم ابتدایی و برنامه های درسی رشته آموزش ابتدایی از منظر توجه به مهارت نوشتن
بررسی تحلیلی تربیت اقتصادی کودکان در آموزههای اسلامی (آیات و روایات)
تحلیل آموزش مضامین فلسفی ارزششناسانه به کودکان در کتاب قصه های خوب برای بچههای خوب
بررسی نقش فلسفه در پرورش و تقویت خودپنداره و عزتنفس کودکان
نقش فلسفه در بهبود اختلالات روانشناختی کودکان
آموزش فلسفه برای کودکان با انیمیشنها و نقش آن در تقویت تفکر انتقادی و تعقل از دیدگاه اسلام
زمینه ها و مراحل فکرپروری حضرت ابراهیم (ع) در تطور مفهوم توحید
روش های عملی در آموزش فلسفه به کودکان
بررسی و تحلیل شیوه های تعلیم و پرورش ارزش ها و فضایل اسلامی، اخلاق مدار و تربیت دینی دانش آموزان در دوره ابتدایی و پیش دبستانی
رد پای ایدئولوژی در ترجمه داستان های فلسفی برای کودکان
تاثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی رفتاری بر تنظیم هیجان و استرس دانش آموزان دختر ۹ تا ۱۲ سال شهر سپیدان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲
بررسی تاثیر آموزش فلسفه به کودکان در پرورش خلاقیت دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهر بیرجند
نقش روش سقراطی درتسهیل گری آموزش تفکر
نسبت تفکر مراقبتی و قدرت قضاوت اخلاقی در حلقههای کندوکاو فلسفی
بررسی و ارزیابی طرح درس مایکل باروز در برنامه فلسفه برای کودکان
From Words to Screen: Analyzing Animation Adaptation Shifts in Kalila and Demna
نگاهی به ساختار فلسفی داستانهای فلسفه برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال و بررسی داستان پیکسی
آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان و مساله (نا) برابری آموزشی: چالشی پیش روی نظام آموزشی تسهیل گران و دانشگاهیان
تفکر مراقبتی؛ اولویت برنامه فلسفه برای کودکان
فلسفه برای کودکان و روانشناسی مثبت گرا
داستان سرایی به عنوان روشی موثر در آموزش فلسفه به کودکان
تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر انعطاف پذیری روانشناختی و تفکر منطقی دانش آموزان ابتدایی شهر همدان
ضرورت به کارگیری ادبیات داستانی در برنامه آموزش فلسفه به کودکان با توجه به الگوی متیو لیپمن
اهمیت فلسفه برای کودکان در دوران ابتدایی
معرفی طرحی با روش کندوکاو محور برای کودکان کار محدوده هروی
جایگاه فلسفه در تربیت کودکان
اهمیت جایگاه رسانه و پویانمایی (انیمیشن) در رشد تولیدات خلاقانه کودکان و لزوم بهره مندی فبک از توان کانون پرورش فکری (کیف) با تاکید بر تحلیل محتوایی عنصر خلاقیت در نمونه آثار کارگاه های پویانمایی مراکز کانون
آموزش فلسفه به کودکان راهی برای تقویت مهارتهای زندگی
اهداف فلسفه برای کودکان در کتاب قابوس نامه
جایگاه فلسفه برای کودکان (فبک) در نظام آموزشی و تحلیل آن در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
فرصتها و تهدیدهای تربیت دینی و اخلاقی در تربیت فلسفه برای کودکان
پرورش هوش معنوی در کودکان با تامل در دوران کودکی پیامبر اسلام (ص)
بررسی تطبیقی دو داستان دینی کودک فارسی و انگلیسی با رویکرد پرورش تفکر کودکان
تبیین مولفه عادت در مبانی نظری فلسفه برای کودکان
نقش «خیال» در خلق و القای مفاهیم فلسفی به کودکان
تبیین راهکارهای تقویت روحیه عبادی کودک و نوجوان
مولفه های فلسفه برای کودکان در مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش؛ پژوهشی به روش تحلیل مضمون
تحلیل محتوای نهج البلاغه به منظور دست یابی به درون مایه های متناسب با معیارهای فبک برای داستانهای فکری
نقش فلسفه برای کودکان بر بهبود توانمندیهای شناختی و هیجانی کودکان با اختلال یادگیری
روشهای بهبود پرسش کودکان (استراتژی تغییر سوالات کودکان به پرسشهای کندوکاوی)
بررسی استراتژیهای ترجمه در بومی سازی انیمیشن فلسفی بیرون و درون
نظام تعلیم و تربیت نوین عرصه ای برای اندیشه فعال در تقابل با ذهن منفعل
فلسفه برای کودکان و تفکر انتقادی
بررسی روشهای تدریس فلسفه برای کودکان
تسهیل گری والدین و تاب آوری دیجیتال کودکان
تاثیر داستانهای فلسفی بر توسعه اخلاقی کودکان: مرور یافته های پژوهشی
استعمار کودکی: کالایی شدن و فقر تجربه
بررسی فواید آموزش فلسفه به کودکان