همایش علمی رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی، خرداد ماه 99

همایش علمی رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی

Scientific Conference of National Media and Commercial Advertising

پوستر همایش علمی رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی

همایش علمی رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ توسط دانشگاه صدا و سیما و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار خواهد شد.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.


دانشگاه صدا و سیما در راستای انجام وظائف ذاتی خود در زمینه تأمین نیازهای علمی و پژوهشی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با هدف حمایت از گسترش مطالعه و پژوهش در ابعاد مختلف نظری، فرهنگی، اجتماعی، سیاستگذاری و مدیریت تبلیغات بازرگانی در رسانه ملی، و ایجاد پشتوانه علمی لازم برای  ترسیم چشم انداز آینده و تدوین راهبردهای مطلوب در این عرصه برگزار می کند

 

محورهای همایش

الف) مباحث نظری:

  1. تبلیغات بازرگانی و اصول و مبانی تبلیغ از دیدگاه اسلام
  2. تبلیغات بازرگانی و شیوه های تبلیغ فعالیت های کسب و کار از دیدگاه اسلام
  3. نظریه های تبلیغات بازرگانی و الگوی نظری مطلوب رسانه ملی
  4. تبلیغات بازرگانی، رونق تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی

 

ب) مباحث فرهنگی و  اجتماعی:

  1. تبلیغات بازرگانی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی
  2. تبلیغات بازرگانی، ارزش ها و هنجارهای فرهنگی و اجتماعی
  3. بازنمایی زنان و خانواده در تبلیغات بازرگانی
  4. تبلیغات بازرگانی و کودکان
  5. روش شناسی تحقیق علمی در تبلیغات بازرگانی
  6. نقش فرم و زیباشناسی در تبلیغات بازرگانی 
  7. مخاطب شناسی در تبلیغات بازرگانی
  8. تحلیل اثرپذیری و دریافت مخاطبان از تبلیغات بازرگانی
  9. تبلیغات بازرگانی، فاصله طبقاتی و عدالت اجتماعی
  10. تبلیغات بازرگانی و حمایت از تولیدات فرهنگی

 

ج) مباحث سیاستگذاری و مدیریت:

  1. تاریخچه تحولات مدیریت تبلیغات بازرگانی در رسانه ملی
  2. الگوهای درآمدزایی در رسانه های خدمت عمومی جهان
  3. تبلیغات بازرگانی و بودجه رسانه ملی
  4. نقش حامیان تبلیغاتی (اسپانسر) در شکل دهی به محتوای برنامه ها
  5. تبلیغات بازرگانی ، مدیریت جدول پخش و هویت شبکه ها
  6. تنظیم گری و نظارت بر فرم و محتوای تبلیغات بازرگانی
  7. واگذاری بازاریابی و جذب تبلیغات بازرگانی؛ فرصتها و چالش ها
  8. تبلیغات بازرگانی ، فضای مجازی و رسانه های نوین
  9. تبلیغات بازرگانی مشارکتی و ضمن برنامه ای
  10. آموزش نیروی انسانی در صنعت تبلیغات بازرگانی

 

* در بخش «مقالات علمی پژوهشی» به پنج مقاله برتر بر اساس انتخاب کمیته علمی همایش جوایزی از 20 تا 50 میلیون ریال اهداء خواهد شد.

* در بخش «خط مشی گذاری» به 5 گزارش سیاستی (Policy Paper) برتر با موضوع خط مشی گذاری تبلیغات بازرگانی در رسانه ملی به انتخاب کمیته علمی جوایزی از 10 تا 25 میلیون ریال اهدا خواهد شد.