نخستین کنفرانس ملی برندینگ شهری

نخستین کنفرانس ملی برندینگ شهری

Urban Branding conference

پوستر نخستین کنفرانس ملی برندینگ شهری

نخستین کنفرانس ملی برندینگ شهری در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۰ تا ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ توسط گروه پوینت و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار گردید.این همایش تحت حمایت سیویلیکا بوده است و به محض اتمام مراحل نمایه سازی، مقالات آن از طریق همین پایگاه منتشر خواهد شد.


نخستین کنفرانس ملی برندینگ شهری

معرفی کنفرانس
مدیریت شهرها این روزها از حالت سنتی خود فاصله گرفته و در پی آن است که حضور گردشگران و ساکنین را به تجربه ای خاص و منحصر به فرد تبدیل نماید . در واقع مدیریتی موفق می باشد که شهر خود را به عنوان یک برند دیده و با آن رفتاری همانند موجود زنده داشته که به دنیا آمده ، رشد کرده و بالغ می شود . هر شهری با ویژگی ها و مختصاتی که دارد می تواند خود به خود تبدیل به محلی درآمدزا از حضور گردشگران گشته و با خلق ، حفظ و نگهداری جاذبه های خود به این مهم ، با استفاده از مفاهیم برندینگ ، جامه عمل بپوشاند.

طی دهه های اخیر مطالعات گسترده ای روی نقش شهرها به عنوان محرک نوآوری و رشد اقتصاد محلی صورت گرفته و گرایش به پیگیری استراتژیهای نوسازی و تجدید حیات شهری فراوان دیده می شود . در این راستا تلاشهای فزاینده ای برای ایجاد مکانهای جذاب شهری و بهبود محیط شهری در جهت جذب بازدید کنندگان ، سرمایه گذاران و شرکتهای بزرگ انجام شده است . امروزه این فعالیتها به عنوان جزء لاینفک مقوله توسعه شهری مد نظر بوده و نه تنها در زمینه تجهیز فیزیکی زیر ساختهای شهری بلکه رویکردها و فرآیندهای روانی و پروژه هایی که در راستای ایجاد تصویر و هویتی متمایز از شهر می باشند مورد عنایت قرار می گیرد.

محورهای کنفرانس:
مبانی و مفاهیم برندینگ و ارتباط آن با مدیریت شهری
شخصیت سازی برای شهرها به عنوان یک برند
راهکارهای جایگاه یابی شهرها به عنوان برند در اذهان
نقش فرهنگ ، ارزشهای فرهنگی و هویت تاریخی در ایجاد یک برند شهری ماندگار
نقش گروهها و نهادهای محلی در تقویت برند شهری
منافع حاصل از برخورداری برند شهری برای کلیه ذی نفعان داخلی و خارجی شهر
راهکارهای استفاده از کلیه دارائیهای مادی و معنوی شهر برای پشتیبانی از برند شهری