نهمین کنفرانس مدیریت استراتژیک

نهمین کنفرانس مدیریت استراتژیک

9th International Conference on Strategic Management

پوستر نهمین کنفرانس مدیریت استراتژیک

نهمین کنفرانس مدیریت استراتژیک در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۱ تا ۲۴ آبان ۱۳۹۱ توسط دبیرخانه دائمی کنفرانس در شهر تهران برگزار گردید.


مقدمه:

از لحاظ مفهومی مدیریت استراتژیک با تحول در تئوری‌های مدیریت همگامی دارد. مکاتب کلاسیک رفتاری و کمی مدیریت بر جنبه‌هایی از سازمان و عملکرد آن تأکید می‌کردند که توسط مدیریت قابل کنترل بود. مسایلی از قبیل برنامه‌ریزی تولید، رفتار زیردستان، بهبود محیط کار، نقش گروههای غیررسمی در بازدهی کار، مدل‌های کمی تصمیم‌گیری و غیره. لیکن هرگز فضای سیاسی جامعه ، احساس افراد و نهادهای خارج از سازمان، مسأله اصلی آنها نبود. چرا که محیط از ثباتی نسبی برخوردار بود و چنین نیازی هم احساس نمی شد. به تدریج با رشد مستمر اقتصادی، اوضاع قابل اطمینان محیطی از میان رفت و تغییرات و حوادث شتابنده ای در جهان اتفاق افتاد. لذا تغییرات و دگرگونی های سریع و پیچیده‌ جامعه و تأثیر آن بر رشد و توسعه‌ شرکت‌ها موجب رشد که مدیران توجه خود را به محیط سازمان معطوف گردانند و مفاهیمی مانند سیستم، اقتصاد، برنامه‌ریزی بلند مدت، استراتژی و فرایند مدیریت استراتژیک مورد توجه صاحب‌نظران مدیریت قرار گیرد. این مفاهیم و نظریات پاسخ علم مدیریت به دگرگونی و تغییرات وسیع اقتصادی واجتماعی بود.
توجه به محیط، آگاهی از تاثیر متغیرهای محیطی و ارائه‌ چشم اندازی از فعالیت آینده برای سازمان‌ها، لزوم آمادگی برای برخورد با تغییرات مداوم را توجیه می کند. وجود عدم قطعیت های محیطی در مسایل سازمانی به لحاظ مبهم بودن و طبیعت احتمالی رخدادهای آتی و آمادگی سازمان‌ها جهت تغییر، برخوردی متفاوت با تغییر، نوع تصمیمات‌، عوامل جدید مؤثر بر تصمیم‌گیری و قطعیت در مورد تغییرات آینده، توجه به استفاده از مدل مدیریت استراتژیک را افزون تر می کند.

اهداف کنفرانس:

  • نشر و گسترش دانش مدیریت استراتژیک
  • توسعه و ترویج نگرش تخصصی و علمی به مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک
  • معرفی آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی مدیریت استراتژیک و کاربرد آنها در سازمانهای پیشرو و آینده نگر
  • تبادل تجربه پیرامون دستاوردهای توسعه مدیریت استراتژیک در بنگاه‌های کسب و کار


محورهای تخصصی کنفرانس:

  • تکنیک‌های ارزیابی، بهبود و مدیریت عملکرد مبتنی بر استراتژی
  • تکنیک‌های ارزیابی بلوغ سازمان‌ها در برنامه‌ریزی، اجرا و پیاده‌سازی استراتژی
  • تکنیک‌ها و روش‌های همسویی افقی و عمودی استراتژی‌ها
  • تکنیک‌های تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک در شرایط عدم قطعیت
  • تکنیک‌های سرعت بخشی به فرآیند برنامه ریزی استراتژیک
  • تکنیک‌های بودجه بندی و تخصیص استراتژیک منابع
  • تکنیک‌های هدفگذاری استراتژیک
  • تکنیک‌های سناریونگاری و آینده‌نگاری در مدیریت استراتژیک
  • تکنیک‌های طراحی و تدوین شاخص‌های بهبود و توسعه عملکرد استراتژی
  • مدل شایستگی‌ها و شاخص‌های ارزیابی یک استراتژی مناسب
  • مدیریت استراتژیک توسعه و تحول سازمان
  • رویکردهای استراتژی (استراتژی نوظهور،استراتژی ویران ساز،استراتژی اقیانوس آبی،استراتژی مبتنی بر منابع و ...)
  • جاری سازی استراتژی
  • برنامه ریزی استراتژیک در سازمانهای دولتی و غیرانتفاعی
  • برنامه ریزی استراتژیک در سازمانهای هولدینگ
  • نوآوری استراتژیک
  • بودجه ریزی عملیاتی


محورهای عمومی:

  1. تفکر استراتژیک
  2. آینده نگاری وآینده پژوهی
  3. مدیریت استراتژیک سازمانهای هولدینگ
  4. مدیریت استراتژیک منابع انسانی
  5. مدیریت استراتژیک دانش
  6. مدیریت استراتژیک بازار
  7. مدیریت استراتژیک برند
  8. مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات
  9. مدیریت استراتژیک پروژه
  10. مدیریت پیمانهای استراتژیک
  11. مدیریت استرتژیک ریسک
  12. جاری سازی (پیاده سازی) استراتژی و همسوسازی استراتژیک
  13. کنترل استراتژیک و کنترل استراتژی
  14. کارت امتیازی متوازن (BSC)
  15. مدیریت استراتژیک و عملکرد
  16. هوشمندی کسب وکار
  17. مدیریت تحولات استراتژیک
  18. مدل های کسب وکار (نمای جریان ارزش)
  19. یادگیری سازمانی
  20. استراتژی اقیانوس آبی

مزایایی ارائه مقالات و تجربیات عملی با توجه به محورهای تخصصی:

  1. مقالات و تجربیات عملی در راستای محورهای ویژه در اولویت پذیرش قرارخواهند گرفت.
  2. مقالات و تجربیات عملی که براساس محورهای ویژه ارائه گردد و مورد تایید کمیته داوران قرار گیرد ،جهت چاپ در مجموعه مقالات از امتیازات ویژه ای برخوردار خواهد بود.