دومین کنفرانس ملی سیستم های اطلاعاتی

دومین کنفرانس ملی سیستم های اطلاعاتی

پوستر دومین کنفرانس ملی سیستم های اطلاعاتی

دومین کنفرانس ملی سیستم های اطلاعاتی در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ تا ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ توسط دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار گردید.این همایش تحت حمایت سیویلیکا بوده است و به محض اتمام مراحل نمایه سازی، مقالات آن از طریق همین پایگاه منتشر خواهد شد.


نظر به برگزاری موفق نخستین کنفرانس ملی سیستم های اطلاعاتی در تاریخ پنجم و ششم اسفندماه سال 1393 بر آن هستیم تا در دومین کنفرانس، با گرد هم آوردن اساتید، صاحبنظران، کارشناسان خبره و سازمان های فعال در حوزه سیستم های اطلاعاتی، محیطی پویا برای تبادل دانش و تجربیات کاربردی این حوزه فراهم آوریم. بدین ترتیب در تعاملی ارزشمند، ضمن بهره مندی اساتید و دانشجویان از تجارب کارشناسان خبره صنعت فناوری اطلاعات، دانش این خبرگان با استفاده از سخنرانی ها و برترین پژوهش های انجام شده دانشگاهی به روز خواهد شد. شایان ذکر است تمرکز کنفرانس دوم، بیشتر بر بهبود نگرش، دانش و مهارت کارشناسان و مدیران فعال در صنعت فناوری اطلاعات خواهد بود.
با استعانت از خدواند متعال، دومین کنفرانس ملی سیستم های اطلاعاتی در روزهای دوشنبه و سه شنبه 12 و 13 بهمن ماه سال 1394 در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

 

اهداف کنفرانس:

-   جلب توجه صاحبنظران و سیاست گذاران کشور به جایگاه و اهمیت سیستم های اطلاعاتی در پیشرفت کشور؛
-    بررسی و ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه سیستم های اطلاعاتی؛
-    ایجاد بستری برای هم اندیشی و هم افزایی میان پژوهشگران فعال در حوزه سیستم های اطلاعاتی؛
-    جلب توجه مدیران و تصمیم گیران جهت سرمایه گذاری در سیستم های اطلاعاتی با توجه به ظرفیت بالای این حوزه در پیشبرد اهداف سازمان ها؛
-    فرهنگ سازی در حوزه "نگاه سیستمی و نه فناورانه محض" به توسعه اطلاعاتی و دانشی سازمان های ایرانی؛
-    تبادل تجربیات در حوزه توسعه سیستم های اطلاعاتی میان فعالان صنعت فناوری اطلاعات ؛
-    ارائه راهکارهایی چند بعدی برای افزایش احتمال موفقیت استقرار سیستم های اطلاعاتی در سازمان ها

 

محورهای همایش:

 مبانی نظری، فلسفی، اجتماعی و اخلاقی سیستم های اطلاعاتی
   • معرفت شناسی سیستم های اطلاعاتی
   • هستی شناسی سیستم های اطلاعاتی
   • جایگاه انسان در سیستم های اطلاعاتی
   • چالش های نظریه پردازی در سیستم های اطلاعاتی
   • چالش های انطباق پذیری نظریه های سایر علوم در سیستم های اطلاعاتی
   • چارچوب و گونه شناسی نظریه ها در سیستم های اطلاعاتی
   • هویت نظری و کاربردی سیستم های اطلاعاتی
   • نقش نظریه در ایجاد و تحکیم هویت مستقل سیستم های اطلاعاتی
   • اخلاق در سیستم های اطلاعاتی
   • حریم خصوصی و سیستم های اطلاعاتی
   • فرهنگ و سیستم های اطلاعاتی

 توسعه سیستم های اطلاعاتی
   • رویکردها و متدولوژی های نوین توسعه سیستم های اطلاعاتی در محیط های پیچیده و پویا
   • گونه شناسی روش های تکاملی، مشارکتی و چابک در توسعه سیستم های اطلاعاتی
   • توسعه سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر علم طراحی
   • روش های توسعه سیستم های اطلاعاتی متن باز و مبتنی بر سرویس
   • جایگاه تعامل انسان و کامپبوتر در توسعه سیستم های اطلاعاتی
   • روش های برون سپاری توسعه سیستم های اطلاعاتی
   • جنبه های مرتبط با مهندسی نیازمندی ها در سیستم های اطلاعاتی 
   • جنبه های مرتبط با پیاده سازی و نگهداری سیستم های اطلاعاتی
   • عوامل موثر بر استفاده، پذیرش و اشاعه سیستم های اطلاعاتی در سازمان ها
   • روش ها و تکنیک های ارزیابی در توسعه سیستم های اطلاعاتی
   • عوامل سازمانی و اجتماعی موثر بر موفقیت و شکست سیستم های اطلاعاتی
   • توسعه سیستم های اطلاعاتی بزرگ و پیچیده

 معماری و حاکمیت سیستم های اطلاعاتی
   • برنامه ریزی و سیاست گذاری سیستم های اطلاعاتی در سطح ملی
   • حاکمیت سازمانی و ملی سیستم های اطلاعاتی
   • چارچوب های معماری
   • همراستایی استراتژیک سیستم های فناوری اطلاعات و کسب و کار
   • برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک سیستم های اطلاعاتی در سطح سازمان
   • معماری اطلاعات 
   • معماری فنی سیستم های اطلاعاتی (لایه واسط کاربر، لایه کاربرد و لایه داده ها)
   • معماری زیرساخت ارتباطی (شبکه)
   • مدیریت عملیات (پشتیبانی، تعمیر، تغییر و تنظیم سیستم های اطلاعاتی)
   • پارادایم های رایانشی (از سیستم های اشتراک زمانی تا رایانش ابری)
   • آینده سیستم های اطلاعاتی
   • معماری سیستم های سازمانی خاص

 کسب و کار و تجارت الکترونیکی
   • ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، قانونی و روانشناسانه موثر بر تجارت و کسب و کار الکترونیکی
   • چالش ها در حوزه تجارت و کسب و کار الکترونیکی
   • عوامل موثر بر پذیرش، استفاده و اندازه گیری اثرات تجارت و کسب و کار الکترونیکی
   • معیارهای ارزیابی استراتژی های توسعه کسب و کار الکترونیکی
   • مدل های کسب و کار جدید تجارت الکترونیکی (مدلهای جمع سپاری، پلتفرم های چند وجهی، اقتصاد اشتراکی و همکارانه، تجارت اجتماعی، مدل های تفکیکی، دنباله دار و باز)
   • روندهای فناورانه نوین موثر بر تجارت و کسب و کار الکترونیکی
   • توسعه کسب و کارهای نوپا (استارتاپ) و کارآفرینی دیجیتال
   • رفتار مصرف کننده آنلاین در تجارت الکترونیکی
   • بازارگاه های الکترونیک بین بنگاهی و شبکه های همکاری
   • نوآوری، خلق ارزش و تحول کسب و کارها در بستر تجارت الکترونیکی
   • سیستم های اطلاعاتی و برنامه های کاربردی سیار در تجارت الکترونیکی
   • دولت الکترونیکی و سیار

 مدیریت دانش
   • استراتژی های مدیریت دانش
   • سازوکارهای مدیریت دانش
   • مسائل حقوقی و قانونی مدیریت دانش
   • مسائل اخلاقی مدیریت دانش
   • روش شناسی پژوهش های مدیریت دانش
   • روش شناسی توسعه مدیریت دانش در سازمان ها
   • حاکمیت دانش
   • ارزیابی عملکرد و موفقیت مدیریت دانش
   • آینده پژوهش های مدیریت دانش
   • آینده سیستم های مدیریت دانش
   • مدیریت دانش فرایندگرا
   • مدیریت دانش اجتماعی
   • مدیریت دانش سیار
   • مدیریت دانش پروژه

پشتیبانی تصمیم و هوشمندی کسب و کار
   • علوم تصمیم و سیستم های اطلاعاتی      
   • سیستم های پشتیبان تصمیم گیری     
   • تحلیل های کسب و کار         
   • هوش کسب و کار    
   • داده کاوی و متن کاوی    
   • کیفیت داده    
   • وب کاوی و هوش وب     
   • داشبوردهای سازمانی     
   • بهینه سازی سیستم های اطلاعاتی     
   • روند داده های بزرگ    
   • روش های تحلیل داده های بزرگ     
   • تحلیل های مبتنی بر موبایل     
   • تحلیل های مبتنی بر شبکه های اجتماعی     
   • عامل های هوشمند و پشتیبانی تصمیم     
   • هوش تجاری و مدیریت عملکرد
   • پردازش تحلیلی برخط

 سیستم های سازمانی
   • سیستم های بین سازمانی
   • یکپارچه سازی سیستم های سازمانی
   • سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان
   • سیستم های مدیریت زنجیره تامین
   • سیستم های مدیریت روابط مشتریان 
   • سیستم های مدیریت فرآیندهای کسب و کار
   • نگهداری و توسعه سیستم های سازمانی 
   • سیستم های سازمانی تحت ابر

  مدیریت پروژه سیستم های اطلاعاتی
   • مدیریت استراتژیک پروژه های سیستم های اطلاعاتی
   • روش ها و تکنیک های انتخاب پروژه سیستم های اطلاعاتی
   • متدولوژی های مدیریت پروژه سیستم های اطلاعاتی
   • مدیریت ریسک پروژه سیستم های اطلاعاتی
   • مدیریت ارتباطات و ذینفعان پروژه سیستم های اطلاعاتی
   • مدیریت منابع انسانی پروژه سیستم های اطلاعاتی
   • مدیریت کیفیت پروژه سیستم های اطلاعاتی
   • مدیریت منافع پروژه سیستم های اطلاعاتی
   • مدیریت طرح و سبد پروژه های سیستم های اطلاعاتی
   • ارزیابی موفقیت و عملکرد پروژه سیستم های اطلاعاتی
   • یادگیری و درس آموخته ها در محیط های پروژه ای
   • حاکمیت پروژه های سیستم های اطلاعاتی
   • مهارت ها و شایستگی های مدیران پروژه سیستم های اطلاعاتی
   • دفاتر مدیریت پروژه سیستم های اطلاعاتی
   • مدیریت برون سپاری پروژه های سیستم های اطلاعاتی
   
 یادگیری الکترونیکی
   • مدل های کسب و کار یادگیری الکترونیکی
   • متدولوژی های یادگیری الکترونیکی با تاکید بر رویکرد تلفیفی
   • پرتال ها و سیستم های مدیریت یادگیری الکترونیکی
   • فناوری های نوین یادگیری الکترونیکی
   • مدیریت تولید محتوای الکترونیکی
   • دوره های باز آنلاین انبوه
   • روش ها و تکنیک های ارزیابی یادگیری الکترونیکی
   • مدیریت مراکز حرفه ای و دانشگاهی یادگیری الکترونیکی
   • یادگیری الکترونیکی سازمانی
   • کاربردهای فناوری اطلاعات در آموزش و یادگیری
   • فرهنگ یادگیری الکترونیکی
   • مالکیت معنوی و یادگیری الکترونیکی
   • شبکه های اجتماعی یادگیری
   • یادگیری سیار

 سیستم های اطلاعاتی و رسانه های اجتماعی
   • مدل های اطلاعاتی در رسانه های اجتماعی
   • استراتژی های رسانه های اجتماعی
   • نیت و قصد استفاده از رسانه های اجتماعی
   • رسانه های اجتماعی سیار
   • جمع سپاری، تشریک مساعی و حل مساله با رسانه های اجتماعی
   • موفقیت و عملکرد رسانه های اجتماعی
   • فرهنگ و رسانه های اجتماعی
   • رسانه های اجتماعی: چالش ها و فرصت ها
   • رسانه های اجتماعی و انبوهی اطلاعات
   • رسانه های اجتماعی و هویت آنلاین
   • رسانه های اجتماعی سازمانی
   • تحلیل رسانه های اجتماعی
   • پویایی ها و روند تکامل رسانه های اجتماعی
   • هوشمندی رسانه های اجتماعی