چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

4th International Conference on Strategic Management

پوستر چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۸۸ تا ۲۷ دی ۱۳۸۸ توسط گروه ناب در شهر تهران برگزار گردید.این همایش تحت حمایت سیویلیکا بوده است و به محض اتمام مراحل نمایه سازی، مقالات آن از طریق همین پایگاه منتشر خواهد شد.


چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

محورها و کارگروه های کنفرانس

در کنفرانس مدیریت استراتژیک هرسال یک کارگروه اختصاصی تعریف می گردد که عموما متاثر از شرایط روز و فضای علمی جهانی است و ویژه آن سال می باشد و دیگری مجموعه ای از کارگروه های ثابت وجود دارد که از اولین دوره کنفرانس ثابت بوده و استمرار خواهد داشت.

سخنران کلیدی چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

پروفسور  PankajGhemawat برای اولین بار در ایران:

  • جوانترین پروفسور (استاد تمام) استراتژی در تمام طول تاریخ دانشگاه هاروارد
  • دکتری در اقتصاد کسب وکار (Business Economics) از دانشگاه هاروارد (Harvard)
  • عضو هیات علمی مدرسه بازرگانی (Business School) دانشگاه هاروارد به مدت 25 سال
  • عضو بورد تخصصی و هیات علمی بزرگترین انجمن مدیریت استراتژیک دنیا SMS در کنار 50 استاد برتر حوزه مدیریت استراتژیک همانند   مایکل پورتر، گری همل، سی. کی. پراهالاد، ایگور آنسف و ...
  • مشاور و همکار در شرکت مشاوره مدیریت مکنزی (شرکت مشاوره مدیریت مکنزی در رتبه بندی 50 شرکت برتر دنیا در رتبه اول قرار دارد)

چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک از ارائه دهندگان مقالات انتظار دارد تا مقاله های خود را درغالب یکی از دو کارگروه اختصاصی یا کارگروه ثابت ارائه دهند.


1- محورهای علمی و کارگروه اختصاصی چهارمین کنفرانس: استراتژیها در شرایط عدم قطعیت

فناوری ها، اولویت ها و نیازهای مشتریان و پویایی های بازار به سرعت درحال تغییر هستند و عواملی همانند رقابت جهانی، نیروهای اقتصادی جدید، افزایش تضاد و تعرضهای جهانی همگی باعث شده اند تا سازمانها بیش از گذشته با شرایط عدم قطعیت  مواجه شوند؛ در این وضعیت، سازمانها برای حفظ جایگاه رقابتی و مطلوب خود باید مستمرا استراتژی خود را مورد تست قرار داده و مطابق با پویایی های بازار و شرایط عدم قطعیت ، مجددا استراتژیهای جدیدی تعریف کنند. مفهوم عدم قطعیت و بازآفرینی استراتژیها از گذشته در مرکز توجه بسیاری از تئوری های قدرتمند حوزه مدیریت استراتژیک قرار داشته و به عنوان عناصرو مولفه های اصلی برای درک مزیت رقابتی سازمان مطرح شده است. افزایش سطوح و انواع عدم قطعیت ها مسائل و ملاحضات بسیار مهمی هستند که برروی دوام پذیری مزیت رقابتی، روش یادگیری و تطبیق با عوامل محیط خارجی، رویکردهای مدیریت نوآوری و دانش، و سطح جذابیت استراتژی ها و مدلهای سازمانی متفاوت، تاثیرگذارهستند.
سه محور و موضوع اساسی وجود دارد که ارائه دهندگان مقالات در کارگروه اختصاصی چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک ‘تدوین و اجرای استراتژی ها در شرایط عدم قطعیت’، بایستی مدنظر قرار دهند:
 اولین محور عبارت است از: تعیین و شناسایی عدم قطعیت های محیطی جدید که برروی استراتژی و سازمان تاثیرگذار هستند که از آن جمله می توان به مواردی همانند افزایش رقبای جدید از اقتصادهای نوظهور، افزایش ریسک های امنیتی و وابسته به جغرافیای سیاسی، و همگرایی و ساختارشکنی مربوط به پیشرفت های فناوری اشاره کرد.
دومین محور نیز عبارت است از واکنش های خارجی سازمانی نسبت به عدم قطعیت های محیط می باشد. این واکنشها می تواند ارتباطات بین سازمانی همانند شکلهای جدیدی از نوع همکاری با کارآفرینان یا سایرین برای ایجاد ‘ نوآوری باز’ باشد.
سومین محور نیز واکنش های داخلی سازمانی نسبت به عدم قطعیت های محیط می باشد. این واکنشها می تواند شامل اقدامات ابتکاری استراتژیک متعددی برای ارتقای بقاء و همچنین انعطاف پذیری یا استحکام استراتژی ها (همانند فراکارآفرینی یا کارآفرینی سازمان، یا بازآفرینی استراتژی ها) باشد. این واکنش ها همچنین می تواند شامل بکارگیری تکنیک های مشخصی در فرایند استراتژی باشد که مخصوص برای مدیریت و کنترل عدم قطعیتها ایجاد شده اند ( به عنوان مثال، برنامه¬ریزی مبتنی برسناریو، تئوری بازی و ...).

2- محورهای علمی و کارگروهای ثابت کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

 کارگروه ها و محورهای ذیل همواره مهمترین حوزه های مدیریت استراتژیک می باشند. بنابراین، ساختار و طرح دو روزه کنفرانس عمدتا متمرکز بر پنل های زیر است که مقالات، سخنرانی های کلیدی و کارگاه های آموزشی دو روزه کنفرانس در چارچوب آن ها ارائه خواهد شد. پنل های ثابت عبارتند از:

 
تفکر استراتژیک
مدیریت استراتژیک در سطح ملی
دانش، نوآوری و کارآفرینی
استراتژی سازمان و کسب و کار
محیط شناسی و آینده پژوهی
پیاده سازی و اجرای استراتژی
هوشمندی رقابتی
استراتژی و عملیات
 
 



مقالات پذیرش شده در چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک