چهارمین کنفرانس مهندسی رسانه

چهارمین کنفرانس مهندسی رسانه

4th Broadcasting Engineering Conference

پوستر چهارمین کنفرانس مهندسی رسانه

چهارمین کنفرانس مهندسی رسانه در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۰ تا ۱ آذر ۱۳۹۰ توسط دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان صدا و سیما، IEEE Iran Section، انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران،انجمن در شهر تهران برگزار گردید.این همایش تحت حمایت سیویلیکا بوده است و به محض اتمام مراحل نمایه سازی، مقالات آن از طریق همین پایگاه منتشر خواهد شد.


چهارمین کنفرانس مهندسی رسانه

اهداف کنفرانس:
•ایجاد زمینه ای برای ارتباط و آشنایی کارشناسان، دانشجویان و اساتید خبره در زمینه دانش برودکست با یکدیگر
•فراهم ساختن پیش زمینه ای برای ارتباط دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی با دانشکده صدا و سیما به عنوان یکی از بزرگترین متولیان دانش و صنعت برودکست در کشور
•ایجاد نقطه شروع، بستر و راهنمای مناسبی برای تلاش در جهت حرکت کشور از ساختار مصرفی به سوی  مرزهای خودکفایی  در صنعت برودکست
•استفاده از نظرات افراد صاحب اندیشه و سبک در زمینه های فنی دانش و صنعت برودکست جهت ارتقای سطح علمی و عملی آن در کشور با استفاده از نشست‌های تخصصی، سخنرانی‌های کلیدی  و ارائه مقالات
•برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی  تجهیزات صنعت برودکست با شرکت دادن صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش بنیان و آشنا ساختن دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، متخصصین و فعالان این عرصه با دستاوردهای  روز جهانی  به منظور ترسیم افق آیندة فعالیت‌های  پژوهشی-صنعتی  این حوزه در کشور
•یافتن مکمل‌های  سازمان صدا و سیما در زمینه دانش و صنعت برودکست جهت تبادل نظرهای  فنی  در قالب کمیته ها و نشست‌های تخصصی
•ارائة کارگاه‌های آموزشی جهت تبادل اطلاعات بین متخصصین و فعالان صنعت و دانشگاه در جهت ارتقای  دانش برودکست در مجموعه متخصصین کشور
• ایجاد انگیزه و احساس نیاز به نگاه علمی  به دانش و صنعت برودکست بین فعالان این عرصه

محورهای پذیرش مقالات:
1-آکوستیک
2-صدابردارى
3-تجهیزات صوتى (میکروفن، بلندگو،...)
4-آرشیو صدا
5-انتشار صدا (اینترنت، اتوماسیون رادیو، ...)
6-کدینگ و ارسال صدا، تصویر و ویدیو
7-پردازش صحبت، صدا، تصویر، ویدیو و متن
8-رادیو دیجیتال
9-تلویزیون دیجیتال
10-آینده تلویزیون
11-تازه های صنعت برودکست در زمینه رادیو، تلویزیون و رسانه هاى جدید
12-هماهنگ سازى شبکه هاى برودکست قدیمى با پلتفرم‌هاى جدید
13-استرات‍‍ژى هاى تحقیقاتى جدید صنعت برودکست در ایران و جهان
14-حرکت از آنالوگ به دیجیتال
15-برودکست HD
16-برودکست محتوا
17-برودکست و شبکه هاى آن لاین
18-تکنولوژى ست تاپ باکس و امکان سنجى تولید داخلی
19-استاندارد های فرستنده هاى DVB-T، DVB-T2 و ....
20-کاربردهاى شبکه هاى عصبی و منطق فازى در حوزه صدا و تصویر
21-مخابرات و شبکه هاى مالتی مدیا
22-فشرده سازى در مالتى مدیا
23-امنیت در شبکه هاى مالتى مدیا
24-اختفاى اطلاعات (استگانوگرافى، واترمارکینگ، ...)
25-کیفیت سرویس در شبکه هاى مالتى مدیا
26-کاربردها و سرویسهاى مالتی مدیا
27-IPTV، Web TV
28-سرگرمى‌هاى برحسب تقاضا (On Demand: VOD, …)
29-استریمینگ مالتى مدیا: الگوریتم ها، پروتکل ها، ...
30-VoIP
31-از تلویزیون سنتى (Traditional TV) تا ویدیوى اینترنتى (IP Video)
32-مجازى سازى
33-استودیوهاى مجازی
34-تصاویر 3D، انیمیشن و واقعیت مجازى
35-برودکست 3D
36-گرافیک کامپیوترى
37-بازیهاى رایانه اى
38-پردازش محتوا در رسانه
39-سخت افزار و نرم افزار سیستم هاى مالتی مدیا
40-استانداردهاى مالتى مدیا
41-ذخیره و بازیابى صدا، تصویر و ویدیو
42-انتقال دیتا
43-شبکه هاى پرسرعت: پروتکل ها، الگوریتم ها، امنیت، طراحی تجهیزات، ...
44-دیتا سنتر: اصول، طراحى، ...
45-تجارت الکترونیکى، آموزش الکترونیکى
46-رسانه ها و شبکه هاى اجتماعى (Social media and networks)
47-شبکه هاى نسل آینده و صنعت برودکست
48-فرستنده ها و گیرنده هاى رادیویی
49-فرستنده ها و گیرنده هاى تلویزیونى
50-برودکست زمینى و ماهواره اى
51-مدیریت پهناى باند، باند TV White Space
52-انتخاب بهینه محل ایستگاه های رادیویى ، تلویزیونى و آپ لینک ماهواره
53-تلویزیون موبایل (Mobile TV)
54-چشم انداز تلویزیون موبایل در ایران و جهان
55-تکنیک هاى اندازه گیرى و مونیتورینگ و تست در کاربردهاى رادیویى، تلویزیونى و ماهواره
56-مباحث مرتبط با نگهدارى، بهره بردارى و ایمنی ایستگاه ها و تجهیزات
57-مخابرات نوری، تجهیزات و مباحث مرتبط در کاربرد برودکست
58-آینده فرستنده هاى موج کوتاه و متوسط AM (چالش ها)
59-روش هاى متداول مقابله با امواج ماهواره- عوارض، ارائه  راهکارهاى نو
60-تجهیزات مایکروویو (فعال- غیرفعال) مورد استفاده در تکنولوژى برودکست
61-آنتن هاى مورد استفاده در ایستگاه هاى رادیویى، تلویزیونى (دیجیتال و آنالوگ) و آپ لینک ماهواره
62-انتشار امواج، مدل های انتشار و عوارض کانال
63-سایر مباحث فنى مرتبط به صنعت برود کست



مقالات پذیرش شده در چهارمین کنفرانس مهندسی رسانه