اولین همایش و نمایشگاه بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت

اولین همایش و نمایشگاه بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت

The firth computer games and health promotion conference

پوستر اولین همایش و نمایشگاه بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت

اولین همایش و نمایشگاه بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت در تاریخ ۶ بهمن ۱۳۹۲ تا ۷ بهمن ۱۳۹۲ توسط وزارت بهداشت - درمان و آموزش پزشکی در شهر تهران برگزار گردید.


اهداف کنگره:

- تبادل اطلاعات بین صاحبان اندیشه وفعالان ا ین حوزه به منظور هم افزایی و ارتقای کیفیت و کمیت  محصولات تولیدی.
- آشناسازی گروه های پزشکی و درمانگر با کاربرد فناوریهای نوین  در امر آموزش و درمان.
- دستیابی به روش های نوین آموزشی  با رویکرد پیشگیری از ابتلا به بیماریها و نیز ارتقای سطح آموزش برای دانشجویان گروه های  علوم پزشکی.
- دستیابی به روش های بازی درمانی برای  درمان بیماری های جسمی و روحی.
- شناخت مزایا و معایب بازی های رایانه ای.
- ایجاد یک جریان فعال به منظور تولید آثار در حوزه مشترک علوم پزشکی و فن آوری های نوین
- جهت دادن به تولید کنندگان  محصولات  و بازیهای رایانه ای به منظور تولید آثار با رویکرد آموزش و درمان
- تلاش در جهت ارتقای سطح سلامت فردی و اجتماعی با بهره گیری از فن آوری های نوین.
- تلاش در جهت اعتلا و احیای فرهنگ صحیح زندگی اسلامی –ایرانی با بهره گیری از فن آوری های نوین به منظور تامین سلامت روحی ،جسمی و معنوی نسل های آتی.
- دستیابی به یک برنامه عملیاتی به منظور حمایت  وتولید انبوه  آثار و محصولات در این حوزه.
-  کسب شناخت لازم از ویژگی های متود های گوناگون بازی درمانی.
- دستیابی به درک تناسب و ارتباط میان متود های گوناگون بازی درمانی با نوع بیماری و یا اختلال بیمار
- کسب روش هایی کاربردی به منظور طراحی بازی های متناسب با مشکلات و ناتوانی های بیماران.
- استفاده از تجربیات صاحبنظران حوزه بازی درمانی سایر کشور ها.
- دستیابی به الگوهای سبک زندگی سالم به کمک بازی­های رایانه­ای.
- احیا و ارتقای ارزش ها و فرهنگ دینی و ملی.
- دستیابی به متود های نوین در امر آموزش و یادگیری


محورهای کنگره:

بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت فرد و جامعه

- ارتقای انواع هوش
- ارتقای مهارتهای دهگانه ی زندگی
- ارتقای ابعاد چهارگانه ی سلامت
- ارتقای هنجارهای رفتاری و اجتماعی


بازی های رایانه ای و ترویج سبک زندگی سالم

- ارائه الگوهای سبک زندگی سالم به کمک بازیهای رایانه ای
- پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نوپدید و تهاجم فرهنگی
احیا و ارتقای ارزش ها و فرهنگ دینی و ملی


بازی های رایانه ای و آموزش و یادگیری

- آموزش قوانین ومقررات
- بازی های رایانه ای و آموزش علوم و هنر
- آموزش مقابله با حوادث، بلایا و موقعیتهای ناشناخته
- آموزش مهارت های زندگی
- تسهیل و تسریع آموزش و یادگیری (آموزش مجازی و ابزارهای کمک درسی)
- تعامل انسان با رایانه (Human Computer Interaction)


بازی های رایانه ای، پیشگیری، درمان و توانبخشی

- پیشگیری و درمان اختلالات گفتاری، شنیداری و دیداری
- فرآیند مدیریت درمان و خودمراقبتی
- اختلالات و بیماری های ذهنی، روانی و رفتاری
- بیماری های واگیر و غیر واگیر
- اثرات متابولیسمی بازیهای رایانه ای
- معلولیت و ناتوانی حرکتی
- بیماری های ناشی از کار


موضوعات آزاد و مرتبط

- علوم شناختی و سایر زمینه ها