دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت و بهینه سازی انرژی

دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت و بهینه سازی انرژی

2nd Conference & Exhibition on Energy Management & Conservation

پوستر دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت و بهینه سازی انرژی

دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت و بهینه سازی انرژی در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ تا ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ توسط موسسه همایش صنعت و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار گردید.این همایش تحت حمایت سیویلیکا بوده است و به محض اتمام مراحل نمایه سازی، مقالات آن از طریق همین پایگاه منتشر خواهد شد.


دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت و بهینه سازی انرژی

اهداف برگزاری کنفرانس
1.   ایجاد زمینه های همکاری مشترک برای شرکت های خدمات انرژی در کشور
2.   جهت دهی فعالیت های شرکت های خدمات انرژی با توجه به وضع موجود بخش انرژی کشور
3.   گسترش بازار برای شرکتهای خدمات انرژی در کشور
4.   پیگیری فراهم سازی تسهیلات مالی برای شرکتهای خدمات انرژی در راستای حل مشکلات بخش انرژی
5.   طرح مشکلات و ارائه راهکارهای مدیریت انرژی در بخش‌های استخراج، فراورش و تبدیل، ذخیره سازی، انتقال و توزیع و مصرف نهایی در کلیه بخش‌های سیستم انرژی کشور شامل:
-   بخش انرژی اولیه : نفت، گاز، زغال سنگ، هسته ای، تجدیدپذیرها و سوختهای سنتی
-   بخش تبدیل انرژی : پالایشگاه‌های نفت و گاز و نیروگاه ها
-   بخش انرژی نهایی : ساختمان و مسکن، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و پتروشیمی
6.   کمک به برطرف سازی تنگناهای بخش انرژی در کشور و ارائه راهکارهای سیاستی
7.  شناخت و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود برای توسعه زیرساخت‌ها و مکانیسم‌های مدیریت و بهینه‌سازی عرضه و تقاضای انرژی
8.  تسهیل در اجرای طرح‌های مرتبط با توسعه ساختاری انرژی از طریق رفع محدودیت‌های فنی و مقرراتی
9.  جلب حمایت مراکز صنعتی به زمینه‌های موجود در توسعه بهینه سازی مصرف سوخت در کشور
10.  معرفی بازارهای منطقه‌ای و جهانی با هدف افزایش حضور تولیدکنندگان داخلی تجهیزات و فناوری‌های مدیریت و بهینه‌سازی انرژی
11.  بررسی زمینه‌های همکاری با شرکت‌های بین‌المللی فعال در زمینه مدیریت انرژی
12.  تبادل دستاوردهای جدید میان متخصصین مدیریت انرژی
13.  ایجاد بستر مناسب برای بهره‌مندی از تجارب کاربردی و حرفه‌ای در داخل و خارج از کشور
14.  آشنایی با آخرین دستاوردهای فنی و تکنولوژیک رشته‌های مرتبط با مدیریت انرژی در بخش‌های مختلف سیستم انرژی
15.  بررسی توانمندی شرکت‌های سازنده داخلی در تأمین تجهیزات صنعت انرژی
16.  فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص اصلاح الگوی مصرف انرژی

محورهای کنفرانس
1.  برنامه‌ریزی بلندمدت عرضه و تقاضای انرژی در کشور
2.  شرکت‌های خدمات انرژی (ESCO) و نقش آنها در مدیریت انرژی کشور
3.  نقش آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در مدیریت انر‍ژی کشور
4.  سیاست‌های قیمتی مدیریت عرضه و تقاضای انرژی و نقش قانون هدفمند کردن یارانه‌ها
5.  سیاست‌های غیرقیمتی مدیریت عرضه و تقاضای انرژی
6. راه‌کارهای اجرایی مدیریت و بهینه‌سازی عرضه و تقاضای انرژی
7.  استانداردها و معیارهای عرضه و تقاضای انرژی
8.  انرژی‌های تجدیدپذیر و سوختهای جایگزین
9.  قوانین و مقررات‌ مدیریت عرضه و تقاضای انرژی
10. مدیریت بار، تولید همزمان کار و گرما، و تولید پراکنده انر‍‍ژی
11. مسائل زیست‌محیطی عرضه و تقاضای انرژی و مسئله تغییر اقلیم
12. بهترین نمونه‌های مدیریت عرضه و تقاضای در بخش صنعت و معدن (Best Practices)



مقالات پذیرش شده در دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت و بهینه سازی انرژی