دومین کنفرانس ملی فضای سایبری و تحولات فرهنگی

دومین کنفرانس ملی فضای سایبری و تحولات فرهنگی

پوستر دومین کنفرانس ملی فضای سایبری و تحولات فرهنگی

دومین کنفرانس ملی فضای سایبری و تحولات فرهنگی در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ توسط سازمان اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز - - دانشگاه تبریز و شرکت ارتباطات صنعت قلم فراهزاره بیست و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تبریز برگزار گردید.این همایش تحت حمایت سیویلیکا بوده است و به محض اتمام مراحل نمایه سازی، مقالات آن از طریق همین پایگاه منتشر خواهد شد.


محورهای کنفرانس:

- شناسایی عناصر سازنده و موثر فضای سایبری بر فرهنگ (وبلاگ­ها، شبکه­ های اجتماعی، رسانه­ های مجازی، تلویزیون اینترنتی، محتوی مجازی، آموزش مجازی، دولت الکترونیک، صنایع چند رسانه ای، صنعت سینما، رسانه های ماهواره ای)

- تعامل فرهنگ و فضای سایبری (انتشار مطلوب و قانونمند عقاید، رعایت ضوابط تعامل در فضای مجازی، استفاده مناسب از ظرفیت­های سایبری، انتشار منطقی و مطلوب عقاید، همکاری­های گروهی سازنده، تجدید ارزش­ها)

- فضای سایبری و تحولات امور فردی و اجتماعی شهروندان (هویت­ یابی حقیقی و حقوقی مجازی، اخلاق فضای سایبری، مدرنیسم مجازی، آموزش­های همگانی سایبری، گرایش­های دینی و اعتقادی، قومیت گرایی سایبری، دانشگاه و فضای سایبری، خانواده و فضای سایبری)

- نقش الگوهای مثبت فرهنگی در فضا و جرایم سایبری (جرم شناسی سایبری، ریشه یابی جرایم رایانه­ ای، زمینه­ های خانوادگی و اجتماعی جرایم رایانه­ ای، مبانی فرهنگی جلوگیری از وقوع جرایم رایانه ­ای) 

- تعامل فرهنگی فضای سایبری و اقتصاد (تاثیر محصولات فرهنگی سایبری بر خروج ارز از کشور، الگوهای فرهنگی سایبری و رونق اقتصادی، ظرفیت های فرهنگی سایبری در اشتغال زایی، فرهنگ سازی تجارت الکترونیک، تعامل سه طرفه گردش آزاد اطلاعات، گردش سرمایه و جریانهای فرهنگی)

- تحلیل الگوهای فرهنگی- سایبری از منظر علوم شناختی (Cognitive Science): مدلهای شناختی علمی، تحلیلی و کاربردی نظریه­های روان‌شناسی، فلسفه ذهن و فکر، عصب‌شناسی، زبان‌شناسی، انسان‌شناسی، علوم رایانه و هوش مصنوعی در تدوین، مدلسازی و پیاده سازی الگوهای رفتاری و کارکردی فرهنگی-سایبری
(علوم شناختی به پژوهش علمی دربارهٔ ذهن و مغز انسان می پردازد و موضوعی بین رشته ای در حوزه های روان‌شناسی، فلسفه ذهن و فکر، عصب‌شناسی، زبان‌شناسی، انسان‌شناسی، علوم رایانه و هوش مصنوعی است. به عنوان مثال از جمله اهداف اصلی این رشته پژوهش در زمینه بینایی، تفکر و استدلال کردن، حافظه، توجه، یادگیری، و مباحثی مربوط به زبان می‌باشد که همگی از عوامل مهم در شکل دهی الگوهای فرهنگی در فضای سایبری هستند)

- مدلسازی ریاضی و کامپیوتری الگوهای فرهنگی – سایبری
- معضلات و چالش های معاصر فرهنگی – سایبری: جنگ تمدنها، بصری شدن فرهنگ جامعه، گفتگوی تمدنها، تعامل نسبیت گروی فرهنگی و اخلاقی،