اولین کنفرانس معماری داخلی و دکوراسیون

اولین کنفرانس معماری داخلی و دکوراسیون

1st Conference on Interior Design and Decoration

اولین کنفرانس معماری داخلی و دکوراسیون در تاریخ ۲۵ اردبهشت ۱۳۸۷ تا ۲۶ اردبهشت ۱۳۸۷ توسط مدیران هم اندیش فراخیز در شهر تبریز برگزار گردید.


در اولین کنفرانس معماری داخلی و دکوراسیون، مخاطبان با مبانی این علم آشنا شده و نحوه بهره گیری از آن را فرا می گیرند. به همین منظور محورها و موضوعات انتخاب شده به گونه ای است که انسجام و ترتیب لازم را برای فراگیری مطلوب این دانش ایجاد نماید.

اهداف

کنفرانس معماری و طراحی داخلی جهت دستیابی به اهداف ذیل برگزار شده و در صورت برآورده شدن انتظارات برگزارکنندگان و دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده می توان به آینده ای روشن در موضوع معماری و طراحی داخلی امیدوار بود.  
- تولید علم و حرکت در راستای ایجاد جنبش نرم افزاری در زمینه معماری و طراحی داخلی.
- ارتقاء سطح علمی، تخصصی و فنی معماری و طراحی داخلی در کشور.
- معرفی کشور به عنوان قطب علمی معماری و طراحی داخلی در منطقه.
- بازنگری فرهنگ و هنر ایرانی و ایجاد تعامل مطلوب آن با طراحی و معماری داخلی.
- ترویج فرهنگ کاربرد معماری و طراحی داخلی در کشور با توجه به ارزشهای فرهنگی و ایرانی اسلامی.
- بررسی راه کارهای مناسب در معماری و طراحی داخلی جهت دستیابی به رفاه عمومی.
- آموزش نیروهای متخصص در معماری و طراحی داخلی و ایجاد فرهنگ آموزش در این زمینه.
- ایجاد تعامل صحیح و مطلوب ما بین متخصصان و صنعت.
- آشنایی با علوم و فناوری روز جهان.
- ایجاد تعامل صحیح و مطلوب ما بین جامعه طراحان تجربی و طراحان تخصصی و نیروهای آموزش دیده.
- پرورش ایده های نو در زمینه تولید محصولات جدید در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون و تجاری سازی آنها.
- ایجاد بانک اطلاعاتی متخصصان و صنایع در زمینه معماری و طراحی داخلی.

لازم به ذکر است که تحقق اهداف فوق در سایه برگزاری سلسله همایش های معماری و طراحی داخلی و استمرار در آموزش نیروهای متخصص میسر خواهد شد.

ضرورت برگزاری
بدون شک توسعه دانش سازمان‌ها، گامی ارزنده و حیاتی به منظور توسعه توانمندی آنها برای حضور موفق در عرصه بازارهای رقابتی بوده و کنفرانس‌ها و سمینارهای تخصصی به عنوان فرصتی مناسب برای هم اندیشی مدیران صنایع و جامعه دانشگاهی و ایجاد شبکه‌ای گسترده و توانمند از کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مرتبط، از جمله مؤثرترین شیوه‌های دستیابی به این مهم می‌باشند.

با توجه به انجام مطالعات اولیه از سوی دپارتمان همایش ها و کنفرانس های شرکت مدیران هم اندیش فراخیز، این تیم با بررسی خلا های موجود در زمینه معماری داخلی و دکوراسیون، راه کار مناسب را در برگزاری اولین کنفرانس در این شاخه یافت.

با توجه به مطالب عنوان شده می توان چنین نتیجه گرفت که صنعت و علم طراحی داخلی و دکوراسیون  از جایگاه ویژه ای در جهان برخودار بوده و می توان با ایجاد زمینه مناسب و فراهم نمودن مقدمات لازم همچون تولید علم و استمرار در امر پرورش نیروهای متخصص در زمینه معماری و طراحی داخلی نیاز کشور را از واردات مرتفع کرده و در نهایت زمینه مناسب را در جهت صادرات محصولات ایرانی فراهم نمود.

این امر می تواند در سایه برگزاری کنفرانس ها، نشست های اقتصادی و ایجاد تعاملات جدید در بین صنایع، شرکت ها و سایر نهادهای فعال در این زمینه که به بررسی راه کار های مناسب برای دستیابی به اهداف  مشترک شکل می گیرد، تحقق یابد. 

مخاطبان
· کارشناسان و متخصصان مرتبط کلیه واحدهای صنعتی و دانشگاهی.
· دانشجویان رشته‌های مهندسی معماری, مهندسی طراحی صنعتی، گرافیک، فرش، نقاشی، مجسمه سازی، چوب و صنایع چوبی، پارچه.
· انجمن‌های علمی- تخصصی مرتبط.
· کارآفرینان و سرمایه‌گذاران.

محورهای کنفرانس به شرح زیر است:

1-  عوامل موثر بر معماری داخلی و دکوراسیون

1- 1-  عوامل کنترل کننده و هویت بخش
- دین
- فرهنگ
- جامعه
- طبیعت
- اقتصاد

1-2- عوامل اجرا
- تکنولوژی
- مصالح
- تکنیک
- نور
- رنگ
- مبلمان

2-  تاثیرات (روانی و فیزیکی) معماری داخلی و دکوراسیون بر مخاطب
2-1- کاربری فضای داخلی
- کودکان
- جوانان
- میانسالان
- سالخوردگان

2-2- کاربری مبلمان شهری
3-     کودکان
4-     معلولان
5-     سالخوردگان