دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

2nd National Conference on Computer Games; Challenges and Oppertunities

پوستر دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ توسط دانشگاه اصفهان - بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای و تحت حمایت سیویلیکا در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.


در پی برگزاری موفق اولین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در بهمن ۱۳۹۴ که با مشارکت بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان برگزار شد، نیاز کشور به تقویت پژوهش در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای و اتخاذ رویکردی علمی در بررسی بازی‌های رایانه‌ای از دیدگاه‌های فنی، هنری، تجاری، فرهنگی، دینی، اخلاقی، آموزشی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و نیز سلامت بیش از پیش نمایان شد. دانشگاه اصفهان در راستای رسالت خود در تقویت زیرساخت‌های پژوهش، آموزش و کارآفرینی در حوزه‌ی فناوری‌های نوین، «مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای» و دبیرخانه‌ی دائم کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را راه‌اندازی نمود و به حول و قوّه‌ی الهی با مشارکت بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای، دومین دوره‌ی این کنفرانس را در تاریخ ۲۷ تا ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ برگزار خواهد نمود. هدف اصلی این کنفرانس، فراهم آوردن فرصتی برای هم‌اندیشی و ارتقاء همکاری میان متخصصان حوزه‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و سامان‌دهی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای در این حوزه است. نگاه ویژه این دوره کنفرانس به بازیهای جدّی (کاربردها، رویکردها و افق پیش رو) خواهد بود. 

محورهای کنفرانس:

-تحلیل روانشناختی بازی‌های رایانه‌ای
-تحلیل جامعه‌شناختی بازی‌های رایانه‌ای
- مدل‌سازی احساس و هیجان در بازی‌های رایانه‌ای
-فناوری‌های مطرح در تولید و توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
-رویکردهای هوش مصنوعی در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
-نقش داده کاوی و مدلسازی رفتار کاربر در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای 
-بازی‌های رایانه‌ای و قدرت نرم
-بازی‌های رایانه‌ای و پدافند غیرعامل
-شیوه‌های جذب مخاطب و بازاریابی در حوزه‌ی باز‌ی‌های رایانه‌ای
-نقش صنعت بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌ی تجارت، اقتصاد و کارآفرینی
-مدل‌سازی فرایند توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
-مدل کسب و کار در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
- تحلیل زیبایی‌شناختی و تکنیکی بازی‌های رایانه‌ای
-اصول هنری طراحی بازی‌های رایانه‌ای
-بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی
-بازی‌های رایانه‌ای و ملاحظات حقوقی
-رویکرد فلسفی بازی‌های رایانه‌ای
-بازی‌های جدّی (Serious Games)
-بازی‌نمایی (Gamification)
-بررسی نقش بازی‌های رایانه‌ای و ارائه‌ی ایده‌های جدید در حوزه‌های:
- خانواده
-درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی
-فرهنگ، تاریخ و ادبیات
-آموزش و یادگیری
-تبلیغات
-هویت‌یابی و فرهنگ‌سازی
-فقه و اخلاق
-توسعه‌ی صنعت گردشگری
 - درمان اختلالات جسمی
-توانبخشی شناختی
- ترویج ارزش‌های دفاع مقدس
- ترویج آموزه‌های مذهبی و قرآنی
- و کلیه‌ی محورهای مرتبط با ابعاد فنّی و اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای